انتقال تجهیزات سیستم های S - 400 به ترکیه ادامه دارد

© AFP 2023 / Turkish Defence Ministryانتقال تجهیزات سیستم های S - 400 به ترکیه ادامه دارد
انتقال تجهیزات سیستم های S - 400 به ترکیه ادامه دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هواپیمای باربری حامل دهمین بخش از تجهیزات مجتمع دفاع هوایی S - 400 روسیه به پایگاه مرتد انقره به زمین نشست.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که هواپیمای باربری حامل دهمین بخش از تجهیزات مربوط به سیستم دفاع هوایی S — 400 در پایگاه مرتد انقره به زمین نشست.

گفتنی است وزارت دفاع ترکیه پیشتر اعلام کرد که در راستای توافق‌نامه خرید سیستم S — 400 انتقال تجهیزات مربوط به این سیستم هااز 12 جولای 2019 به پایگاه هوایی مرتد در انقره آغاز شده است.

رجب طيب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که « قرار داد  S-400، در حال حاضر یکی از مهمترین قراردادهای تاریخ این کشور است. اردوغان گفت: «ستیم دافع هوا S-400 تنها برای جنگ نیست، بلکه این سیستم برای دفاع هوایی برای تضمین صلح و امنیت در کشور ما فراهم شده است.» 

مسکو و انقره در سال 2017 توافقنامه واگذاری S — 400 به ترکیه را امضا کردند که این اقدام با انتقاد شدید از سوی ایالات متحده مواجه شد. واشنگتن انقره را تهدید کرد که در صورت خرید این سیستم ها در فهرست سیاه امریکا قرار می‌گیرد.

ترکیه در مقابل تاکید کرد که خرید این سیستم های راکتی حق این کشور است و صرفنظر کردن از خرید این سیستم را رد کرد.

یادآوری می‌کنیم که توافقنامه تحویل سیستم دفاع هوایی اس-400 در ماه سپتمبر سال 2017 به امضاء رسید که مبلغ این قرارداد 2.5 میلیارد دالر می‌باشد و نصف این مبلغ به عنوان وام توسط روسیه تامین می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала