کنسرت پاپ غربی اولین بار در عربستان سعودی

© Sputnik / Aleksey Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر کنسرت پاپ غربی اولین بار در عربستان سعودی
 کنسرت پاپ غربی اولین بار در عربستان سعودی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستارگان موسیقی پاپ آمریکا برای نخستین‌بار یک کنسرت موسیقی عمومی را در عربستان اجرا کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، پایگاه جشنواره جهانی جده عربستان اعلام کرد، ستارگان موسیقی پاپ آمریکا از جمله جنت جکسون، فیفتی سنت و کریس براون در جشنواره جهانی جده عربستان کنسرت موسیقی عمومی اجرا کردند.

در همین حال به دنبال انتقادهای فعالان حقوق بشری و اعتراض آنها به کارنامه حقوق بشر عربستان، نیکی میناژ، خواننده آمریکایی از مشارکت در این کنسرت موسیقی منصرف شد. وی گفت: برای حمایت از حقوق زنان و همجنس‌گرایان در عربستان، در این کنسرت شرکت نکرده است.

کنسرت مذکور ۱۸جولای در تالار عبدالله الریاضی برگزار شد. در این جشنواره لیام جیمز پین، خواننده انگلیسی و استیو آئوکی، موزیسین آمریکایی نیز مشارکت داشتند.

شراب - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
شراب حلال در عربستان به بازار آمد + ویدئو

سازمان‌های حقوق بشری از جمله موسسه حقوق بشری غیر دولتی که مقرش در نیویورک قرار دارد از هنرمندان خواسته بود در عربستان برنامه اجرا نکنند زیرا در این کشور میان زن و مرد فاصله گذاشته می‌شود.

عربستان از سال ۲۰۱۸ روند اصلاحات را در پیش گرفته است که شامل افتتاح نخستین سینما، دادن اجازه رانندگی به زنان، میزبانی از هنرمندان و برگزاری کنسرت‌های موسیقی، شراب حلال، دیسکوی حلال است که در گذشته انجام چنین اقداماتی در این کشور ممنوع بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала