خرید اس-۴۰۰ توسط ترکیه و تاثیر آن بالای ناتو

© Flickr / Medien Bundeswehrخرید اس-۴۰۰ توسط ترکیه و تاثیر آن بالای ناتو
خرید اس-۴۰۰ توسط ترکیه و تاثیر آن بالای ناتو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خرید سیستم‌های اس-۴۰۰ روسی توسط ترکیه، ناتو را با بحران مواجه نموده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه The Times، تصمیم انقره مبنی بر خرید سیستم‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ از روسیه، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را با بزرگترین بحران طی ۱۰ سال اخیر مواجه کرده است.

نشریه متذکره به نقل از مقامات بلندرتبه امریکایی نوشته است که به محض مسلح شدن اردوی ترکیه با سیستم‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰، این کشور دیگر عضو سیستم دفاع راکتی ناتو نخواهد بود.

به باور آنان تنش بین انقره و واشنگتن پس از تصمیم واشنگتن در خصوص حذف کردن انقره از برنامه جت‌های اف-۳۵ افزایش یافته است.

جنرال کین، معاون پیشین لوی درستیز قوای مسلح امریکا و مشاور مستقل رئیس جمهور ترامپ معتقد است که خرید سیستم‌های اس-۴۰۰ توسط ترکیه، منشور داخلی ناتو را به چالش میکشاند.

اریک ادلمان، کارمند بلندرتبه پنتاگون و سفیر امریکا در ترکیه بحران در روابط واشنگتن و انقره را «عمیق و طولانی» عنوان کرد و گفت که ترکیه مدتی است که لقب متحد قابل اعتماد ناتو را از دست داده و این ائتلاف مکانیزمی برای خارج کردن «متحدین بد» ندارد.

یادآوری میکنیم، روز جمعه (۱۲جولای) روسیه روند تحویل دهی سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ به ترکیه را آغاز کرد.

کاخ سفید در واکنش به این تصمیم انقره اعلام کرد که خریداری سیستم دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسی توسط ترکیه، با تحویل‌دهی جت‌های اف–۳۵امریکایی به انقره سازگار نیست، بنابراین حضور انقره در برنامه اف-۳۵غیرممکن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала