تحریم‌های ضدایرانی در واکنش به توقیف نفتکش بریتانیایی

© REUTERS / Stena Bulkتحریم‌های ضدایرانی در واکنش به توقیف نفتکش بریتانیایی
تحریم‌های ضدایرانی در واکنش به توقیف نفتکش بریتانیایی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه بریتانیایی از تصمیم احتمالی لندن برای مصادره دارایی‌ها و بازگشت پاره‌ای از تحریم‌های ضدایرانی در واکنش به توقیف نفتکش بریتانیایی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی‌تلگراف، جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا، در واکنش به توقیف نفتکش بریتانیایی استنا ایمپرو، به دنبال طرحی برای اعمال تحریم‌های ضدایرانی است.

وزیر امور خارجه بریتانیا امروز یکشنبه از مجموعه اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی رونمایی کند که می‌تواند شامل ضبط دارایی‌های ایران نیز باشد.

حمله به دو نفتکش در دریای عمان - اسپوتنیک افغانستان
سپاه پاسداران ایران یک نفتکش خارجی را در خلیج فارس توقیف داد

همچنان احتمال می‌رود که لندن به دنبال احیاء تحریم‌های سازمان ملل و اتحادیه اروپا باشد که در سال 2016 میلادی، به دنبال توافق هسته‌ای با ایران برچیده شدند.

گفتنی است در پی توقیف نفتکش بریتانیایی استنا ایمپرو، لندن از ایران به شورای امنیت شکایت کرده است.

روز شنبه یک نشست اضطراری اعضای کابینه برینانیا برگزار شد این نشست به تنش‌های خلیج فارش اختصاص داده شده بود. وزیران مدت طولانی را در مورد وضعیت اطراف تانکر توقیف شده توسط ایران پرداختند. همچنان یک جلسه مشابه ناوقت شب همان روز نیز برگزار شد.

جمعه شب گذشته، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بنا به درخواست سازمان بنادر و امور کشتیرانی استان هرمزگان، استنا ایمپرو را به دلیل حادثه‌آفرینی، خاموش کردن سیستم موقعیت‌یاب و دفع پسماند نفتی، توقیف کرد و این موضوع با واکنش مقامات بریتانیایی روبرو شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала