واشنگتن پُست: هواوی به‌شکل مخفیانه به کوریای شمالی شبکه بی‌سیم ساخته است

© Sputnik / Кирилл Каллиников /  مراجعه به بانک تصاویر واشنگتن پُست: هواوی به‌شکل مخفیانه به کوریای شمالی شبکه بی‌سیم ساخته است
واشنگتن پُست: هواوی به‌شکل مخفیانه به کوریای شمالی شبکه بی‌سیم ساخته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه امریکایی واشنگتن پُست شرکت چینی هواوی را مظنون به "کمک به مقامات کوریای شمالی برای ایجاد شبکه بیسیم" دانسته است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه امریکایی واشنتگن پُست (The Washington Post) با استناد بر "اسناد داخلی" و منابع، خبر داده است که شرکت هواوی (Huawei) برای انتقال وسایل و دستگاه‌های لازم برای ایجاد شبکه بی‌سیم به کوریای شمالی از شرکت Panda International Information Technology به عنوان کانال انتقالی استفاده کرده است.

Huawei - اسپوتنیک افغانستان
شکایت هواوی به دادگاه امریکایی

در گزارش آمده است که وزارت تجارت امریکا روابط احتمالی میان شرکت چینی و پیونگ‌یانگ را بررسی کرده است اما به‌طور آشکارا آنها را با هم ارتباط نداده است.
قبل از این شرکت چینی هواوی از امریکا خواسته بود تا محدودیت‌های صادراتی بر این شرکت را برطرف کند. آنزمان مسوولین شرکت هواوی تصمیم مقامات امریکایی مبنی بر افزودن شرکت مذکور به لست سیاه را "غیرعادلانه و غیرصادقانه" خواندند.
واشنگتن در بهار سال جاری شرکت هواوی را به جمع‌آوری اطلاعات کاربران این شرکت برای پکن، متهم ساخت.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا خریداری دستگاه‌هایی که باعث ایجاد تهدید به امنیت ملی امریکا می‌شوند، منع اعلام کرد و وزارت تجارت امریکا شرکت هواوی و شرکت‌های مربوط به آنرا شامل لست سیاه ساخت. سپس رئیس جمهور امریکا از کاهش تحریم‌ها خبر داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала