کوریای جنوبی جنگنده روسیه را هدف قرار داد

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر Истребитель-бомбардировщик Су-34
Истребитель-бомбардировщик Су-34  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای جنوبی مدعی است که به سوی جنگنده روسی که حریم هوایی این کشور را نقض نموده است، شلیک هشدار دهنده انجام داده است.

به گزارش اسپوتنیک،  وزارت دفاع کوریای جنوبی گفته است که، «چند هواپیمای» جنگی روسی، روز سه‌شنبه اول اسد ، مرز های شرقی این کشور حریم هوایی را نقض کرده‌اند.

این منطقه ازسوی سئول و توکیو به عنوان منطقه مورد مناقشه در نظر گرفته شده ایست.

 به گفته وزارت دفاع کوریای جنوبی، این کشور نیز جنگنده‌های خود را به منطقه فرستاده و آن‌ها به سوی «هواپیماهای روسی» شلیک کرده‌اند.

خبرگزاری کوریای جنوبی، یون‌هاپ، اما به نقل از ستاد مشترک ارتش آن کشور می‌گوید یک بمب‌افکن روسی دو بار حریم هوایی را نقض کرده‌است که سه دقیقه طول کشیده و با واکنش نیروی هوایی کوریا روبه‌رو شده‌است.

 کشف جنگنده F-117 در وادی مرگ - اسپوتنیک افغانستان
کشف جنگنده F-117 در وادی مرگ

به گفته سئول هواپیماهای نظامی چین نیز روز سه‌شنبه وارد حریم دفاع هوایی کوریای جنوبی شدند. جزئیات بیشتری در این مورد هنوز ارائه نشده‌است.

بسیار به‌ندرت پیش می‌آید که خبری در مورد نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده‌های روسی منتشر شود، هرچند آن‌ها گاه وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی کوریا شده‌اند.

حریم یا منطقه شناسایی دفاع هوایی منطقه‌ای دربرگیرنده مرزهای خشکی و/یا مناطق دیگر در دریا است؛ کشورها بر پایه امنیت و منافع ملی خود بر پروازهای غیرنظامی در آن نظارت می‌کنند و با حریم هوایی کشورها فرق دارد. نزدیک به ۲۰ کشور، از جمله کوریای جنوبی، برای خود حریم دفاع هوایی تعریف کرده‌اند.

روسیه هنوز واکنشی به وقایع و بیانیه وزارت دفاع و ستاد مشترک کوریای جنوبی نشان نداده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала