پاکستان شرط گذشتن از سلاح اتمی خود را اعلام کرد

© Photo / IK / IKپاکستان شرط گذشتن از سلاح اتمی خود را اعلام کرد
پاکستان شرط گذشتن از سلاح اتمی خود را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عمران خان نخست وزیر پاکستان اعلام کرد کشورش حاضر است در صورت برداشته‌ شدن گام‌های مشخص از سوی هند، از سلاح اتمی خود بگذرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل fox news، عمران خان نخست وزیر پاکستان اظهار کرده است که تسلیحات هستوی خود را کنار میگزارد به شرطی که هند هم گام‌های مشابع در این عرصه بردارد.

عمران خان در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت، استفاده سلاح هستوی میان هند و پاکستان خود کشی است، باید طرفین یکدیگر را بپذیرد و از استفاده صلاح هستوی خود داری شود.

در عین حال رئیس جمهور امریکا گفته است که وی آماده است که میان هند و پاکستان میان‌جگری کند، وی افزود که دو هفته قبل با نخست وزیر هند دیدار و گفتگو کرده است، نیز افزوده است که نارندرا مودی از وی خواسته تا میان این دو کشور صلح را بیاورد.

راویش کومار، نماینده رسمی وزارت خارجه هند سخنان دونالد ترامپ را رد کرده و می‌گوید که از سوی آنها چنین پیشنهادی نبوده است.

قابل یادآوریست که ک شبه نظامی مسلمان در لتاپرا در بخش پولواما جامو و کشور هند، در روز چهاردهم فبروری ۲۰۱۹ خود را منفجر کرد. این اتفاق منجر به کشته شدن ۴۶ افسر پلیس هندی شد. گروه شبه نظامی جیش محمد که در پاکستان مستقر است، مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفت.

هند که پاکستان را برای این مسئله مقصر می‌دانست، در ۲۶ فوریه ۲۰۱۹ به بالاکوت پاکستان حمله هوایی کرد. دوازده جنگنده میراژ2000 هندی از مرز پاکستان عبور کرده و مقر گروه جیش محمد را بمباران کردند. مقامات هندی اعلام کردند که این حمله در تلافی حادثه پولواما بوده و در آن ۳۵۰ شبه نظامی جیش محمد کشته شده‌اند. اما مقامات پاکستانی مدعی شدند که نیروی هوایی پاکستان میراژهای هندی را دنبال کرده و مانع دستیابی آن‌ها به هدفشان شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала