اردوغان از توانایی هرگونه مقابله در برابر امریکا و اروپا سخن گفت

© Sputnik / Mikhael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان از توانایی مقابله با هرنوع تحریم امریکا و اروپا سخن گفت
اردوغان از توانایی مقابله با هرنوع تحریم امریکا و اروپا سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رجب طیب اردوغان؛ رییس جمهور ترکیه با تأکید بر توانمندی این کشور برای مقابله با تحریم‌های اروپا و امریکا می‌گوید که ترکیه توانایی مقابله با اعمال هر نوع تهدید داخلی و خارجی را دارد.

 

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه  که امروز (چهارشنبه، 24 جولای) در مراسم نود و ششمین سالگرد معاهده لوزان در انقره صحبت می‌کرد، گفت که اقدامات این کشور در آب‌های شرق دریای مدیترانه، عزم دولت انقره برای دفاع از منافع ملی این کشور را نشان می‌دهد.

او گفت: «هیچ تهدیدی آشکار یا پنهانی در باره اعمال تحریم‌ها نمی تواند ترکیه را از احقاق حقوق‌اش باز دارد.»

ترکیه قصد تولید اس-400 را دارد - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه قصد تولید اس-400 را دارد

 

وی با بیان اینکه توانایی مقابله با هر نوع تهدید داخلی یا خارجی را دارند، توضیح داد: «ترکیه از قدرت و عزم کافی برای نابود کردن تمام تهدیدها علیه استقلال و ملت خود برخوردار است.»

معاهده لوزان درسال 1923 بین ترکیه و کشورهای فرانسه، بریتانیا، ایتالیا و یونان منعقد و زمینه‌ساز تولد جمهوری جدید در ترکیه شد.

این اظهارات اردوغان بعد از آن صورت می‌گیرد که اتحادیه اروپا از احتمال تحریم ترکیه به‌دنبال اعزام کشتی‌های حفاری به منظور استخراج نفت و گاز در سواحل قبرس خبر داده بود.

ترکیه اما ادعاهای اروپا و یونان مبنی بر اینکه این کشور به صورت غیر قانونی در حال استخراج نفت و گاز در سواحل قبرس است را رد کرده است.

ارتش ترکیه از 20جولای تا 17اگست سال 1974میلادی، در واکنش به اقدامات یونان برای الحاق بخش‌هایی از قبرس به خود، با انجام یک عملیات نظامی بخشی از شمال قبرس را تحت کنترل خود درآورد.

فواد اوکتای؛ معاون رییس‌جمهور ترکیه نیز گفته بود که کشورش در مقابل تحریم‌ها و فشارهای شورای اتحادیه اروپا علیه فعالیت‌های حفاری «انقره» در شرق دریای مدیترانه تسلیم نخواهد شد.

پیش ازاین دونالد ترامپ؛ رییس جمهور امریکا درنشست کابینه خود مدعی شد که جنگنده های اف35 را به دلیل در اختیار داشتن سیستم دفاعی موشکی اس400 روسیه، به ترکیه نمی فروشد. او از وضع تحریم های علیه ترکیه نیز هشدار داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала