کلوپ ویدیو

گرمی هوا اروپای غربی را به جهنم تبدیل کرده است+ویدیو

© AFP 2023 / Jean-Pierre Muller گرمی هوا اروپای غربی را به جهنم تبدیل کرده است
گرمی هوا اروپای غربی را به جهنم تبدیل کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در اروپای غربی گرمی هوا بی سابقه ادامه است، در فرانسه سه روز است که هوا بصورت غیر معمولی گرم است، در آلمان، بلجیم وهالند دو روز و لوکزامبورگ اولین روز است.

به گزارش اسپوتنیک، دیروز پنجشنبه 25 جولای بسیاری از شهرهای فرانسه گرمی بیش از حد را تجربه کردند در پاریس پایتخت این کشور درجه حرارت به 42,6 در جه سانتی گراد افزایش یافته بود که رکورد سال 1947 که درجه حرارت به 40,4 درجه سانتی گراد بود شکستاند.

تفاوت آن با سال گذشته فقط 4 درجه است، سال گذشته گرمی هوا در فرانسه به 37,6 درجه سانتی گراد رسیده بود. 20 اداره هواشناسی فرانسه 60 درصد شمال و چهار بخش جنوبی این کشور را با «خط سرخ» هشدار می دهند، در تاریخ هوانشاسی فرانسه این اولین بار است.

فرانسه به دلیل امواج گرمایشی از خشکی رنج می برد، به اساس آمار دولت فرانسه 77 اداره این کشور با کمبود آب مواجه است که از آنجمله 29 اداره در وضعیت بحرانی قرار دارند.

که اقدامات صرفه جویی آب در آنجا برای شرکت ها و افراد ایجاد شده است.

کمپنی Electricite de France که حدود سه چهارم برق فرانسه تولید می کند. می گوید که باید راکتورا را خاموش کند، آب این رود خانه به اندازی گرم شده است که قادر به یخ کردن ایستگاه نیست. این شرکت قصد دارد تا ظرفیت دو راکتور دیگر را هم به نصف کاهش دهد.

به گفته رسانه های محلی این کار منجر افزایش قیمت برق خواهد شد، طوری که زمستان بالا میرود.

در آلمان، بلجیم، هالند و لوکزامبورگ همچنان گرمی هوا به 38 تا 40 درجه سانتی گراد رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала