قحطی بزرگ در کوریا شمالی

© AFP 2023 / KCNA via KNSقحطی بزرگ در کره شمالی
قحطی بزرگ در کره شمالی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریا شمالی سالهاست که رکود اقتصادی شدیدی را تجربه میکند، دلایل آن هم تحریم ها جامعه بین المللی و خشکسالی است. هر چند که پیونگ یانگ اطلاعات اقتصادی خود را منتشر نمی کند.

به گزارش اسپوتنیک،  به گفته بانک مرکزی کوریا جنوبی، تولید ناخالص داخلی کوریا شمالی  در سال 2018 در مقایسه با سال گذشته 4.1 درصد کاهش یافته است. رکود اقتصادی برای دومین سال متوالی ادامه دارد و اطلاعات جدید از سال 1997 بدتر شده است، زمانی که تولید ناخالص داخلی 6. 5 درصد کاهش یافت. سپس به قحطی عظیم منجر شد.

حضور خواهر رهبر کوریای شمالی در دیدار رهبران دو کره - اسپوتنیک افغانستان
حضور خواهر رهبر کوریای شمالی در دیدار رهبران دو کره

تحریم ها  علیه کوریا شمالی منجر به این شد که کشور تجهیزات کشاورزی لازم را نداشته باشد. برنج که نیمی از تولیدات این کشور را تشکیل می دهد امسال 17 درصد کاهش داشته است.

تولید ناخالص داخلی در بخش معدن به دلیل تحریم صادرات زغال سنگ و مواد معدنی به میزان 17.8 درصد کاهش یافته است. صنعت کشاورزی و صنعت ماهیگیری در سال گذشته 1.8 درصد کاهش یافت - قوی ترین سال از سال 2010 است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) در اواسط ماه جولای، قحطی بزرگ در کوریا شمالی را گزارش کرد. دلیل وضعیت بحرانی آب و هوای خشکسالی است: به همین دلیل، حاصلات در این کشور به دو برابر کمتر از برنامه ریزی شده بود. اطلاعات مربوط به قحطی توسط رسانه های دولتی کوریا شمالی نیز تایید شده است: آنها از شهروندان خواسته اند تا برای یک دوره سخت آماده شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала