عملیات جاسوسی پهپادهای امریکایی در نزدیکی مرزهای روسیه

© Photo / U.S. Air Force/Bobbi Zapkaپرواز پهپاد های جاسوسی امریکا در نزدیکی مرزهای روسیه
پرواز پهپاد های جاسوسی امریکا در نزدیکی مرزهای روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هواپیمای بدون سرنشین نیروی هوایی امریکا از نوع RQ-4B Global Hawk و هواپیمای گشت امریکایی P-8A Poseidon در نزدیکی مرز های روسیه در سواحل دریای سیاه پروازهای جاسوسی را انجام دادند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از یک منبع اطلاعاتی نظارت بر پروازها «PlaneRadar» یک فروند هواپیمای بدون سرنشین راهبردی از نوع «RQ-4A Global Hawk» متعلق به نیروی هوایی امریکا روز گذشته (جمعه) برای مدت زمان طولانی، پروازهای شناسایی را در نزدیکی سواحل روسیه در آسمان دریای سیاه انجام داده است. 

بر اساس این اطلاعات، این هواپیمای بدون سرنشین امریکایی پروازهای شناسایی را در نزدیکی مرزهای روسیه در مناطق شرقی اوکراین انجام داده و سپس برای مدت 5 ساعت در نزدیکی سواحل روسیه در برفراز آبهای دریای سیاه پرواز کرده است. این پرواز در طول سواحل شبه جزیره کریمه و منطقه کراسنودارسک روسیه انجام گرفته است.

پیش از این نیز گزارش شده بود، یک فروند پهپاد راهبردی امریکایی و یک فروند هواپیمای شناسایی انگلیسی در حال پرواز در نزدیکی مرزهای جنوبی و غربی روسیه شناسایی شده است.

اخیراً پرواز هواپیماهای جاسوسی و پهپادهای خارجی در نزدیکی مرزهای روسیه افزایش قابل توجهی یافته است. این پروازها بیشتر در منطقه دریای سیاه، منطقه کالینینگراد (غربی ترین منطقه روسیه در قلب اروپا) و همچنین در نزدیکی پایگاه‌های نظامی روسیه در خاک سوریه مشاهده می‌شوند.

 به رغم درخواست‌های مکرر وزارت دفاع روسیه، واشنگتن از متوقف کردن این عملیات جاسوسی-شناسایی در نزدیکی مرزهای روسیه خودداری می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала