زورآزمائی ایران با اسرائیل

© AP Photo / Iranian Defense Ministryایران راکت بالستیک خود را آزمایش نمود
ایران راکت بالستیک خود را آزمایش نمود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رقابت بین ایران و اسرائیل در عرصه راکت سازی آغاز گردیده است.

اسپوتنیک به نقل از العلم، راکت پیکان 3" امروز توسط اسرائیل در آلاسکای امریکا آزمایش شد، در حالی صورت گرفته است که برخی منابع خبری سه روز قبل از آزمایش راکتی جدید ایران خبر داده بودند.

کارخانه یورانیم در شهر اصفهان - اسپوتنیک افغانستان
اسرائیل به ایران دستیابی به سلاح هستوی را نمی دهد

آزمایش راکتی اسرائیل در امریکا و با مشارکت وزارت دفاع این کشور و همچنین شرکت بوئینگ نشان می دهد اسرائیل راه درازی تا رسیدن به سطح مطلوب و البته بومی در صنعت راکتی دارد.

اسرائیل علی رغم بهره مندی از 400 سرگلوله هستوی، از آن جهت بر توسعه راکتی خود تاکید دارد که بیشترین تهدیدات را در شرایط کنونی از راکت های نقطه زن محور مقاومت و به ویژه در طول سرحدات خود با سوریه، لبنان و فلسطین احساس می کند. بی جهت نیست که امروز نتانیاهو در ماجرای آزمایش پیکان 3 اعلام کرد: از ایران و یا هرجای دیگری راکت پرتاب شود با آن مقابله می کنیم.

ایران: به اقدامات امریکا جواب بلمثل میدهیم - اسپوتنیک افغانستان
هشدار جدی ایران به امریکا و اسرائیل

از آن جهت که به ویژه در طول یک سال گذشته ناکامی گنبدآهنین اسرائیل در مقابل راکت های فلسطینی مشخص شد، قابل انتظار بود که در سایه بهره مندی از حمایت های امریکا، اسرائیل قدم های جدی در تجهیز راکتی خود بر دارد.

نکته قابل توجه در این میان برخورد دوگانه امریکا با پروژه راکتی ایران و اسرائیل است، در حالی که ترامپ با ترک توافق هستوی خواهان توافقات جدیدی با هدف محدود ساختن توان راکتی ایران بود، اما در همین زمان کلیه امکانات خود را برای توسعه توان راکتی اسرائیل اختصاص داده بود که علی رغم همه این حمایت ها حجم و سطح پرداخت رسانه ای امروز به آزمایش راکت اسرائیل نشان داد که هیچ کس ادعای اسرائیل را در بهره مندی از توان راکتی جدید، موثر و بازدارنده جدی نگرفته است و در این میدان زورآزمایی دست برتر همچنان از آن ایران و محور مقاومت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала