پمپئو به ایران راه نیافت + ویدئو

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو به ایران راه نیافت
پمپئو به ایران راه نیافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ایالات متحده امریکا بار دیگر خواستار سفر به تهران و گفتگوی مستقیم با مردم ایران شد، اما ایران این درخواست وی را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایران، در یادداشت توئیتری خود با انتشار قطعه ای از مصاحبه خود با شبکه خبری بلومبرگ که خواستار سفر به تهران شده بود، نوشت: اخیرا پیشنهاد دادم به تهران سفر و به طور مستقیم با مردم ایران صحبت کنم.

وی افزود  که ایران این درخواست وی را رد کرده است.

وزیر امور خارجه امریکا که به طور مشخص از دیپلماسی  جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به ستوه آمده است، اظهار کرد ما از آمدن ظریف به امریکا که از آزادی بیان لذت می برد، نمی ترسیم.

این اظهارات پمپئو در حالی است که او از درخواست مصاحبه رسانه های امریکایی با  جوادظریف انتقاد داشت و آن را تصمیم بد نامید. همچنین او ظریف را به حضور در سه نقطه محدود کرد .

مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا در این ارتباط گفت که ظریف و هیأت همراه او اجازه سفر بین مقر سازمان ملل متحد و اماکن دیپلماتیک ایران در شش بلوک و همچنین محل اقامت سفیر ایران در نزدیکی مقر سازمان ملل را دارند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مدت اقامت اخیر خود در نیویورک تصریح کرد دونالد ترامپ به جنگ اقتصادی با ایران اذعان کرده است. در جنگ اقتصادی، مردم عادی هدف ابتدایی آن هستند.

روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورامریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала