خواص و فواید پنیر برای سلامتی و زیبایی

© Fotolia / LanaK خواص و فواید پنیر برای سلامتی و زیبایی
 خواص و فواید پنیر برای سلامتی و زیبایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنیر سرشار از کلسیم و پروتئین می باشد هر چند باید یادآور شد که این ماده لبنی حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده و سدیم نیز باشد.

به گزارش اسپوتنیگ، پنیر از لبنیات به حساب می آید ،در سراسر دنیا تعداد بسیار زیادی از انواع پنیر وجود دارد. پنیر شامل مواد مغذی فراوانی است که در شیر وجود دارد، مانند پروتئین، ویتامین، فسفر، مواد معدنی، فیبر و آهن که در ادامه این بخش از تغذیه و سلامت در نمناک به بررسی کامل تر آنها خواهیم پرداخت.

پنیر مانند شیر، منبع خوبی از پروتیین است. پروتیین موجود در پنیر از پروتیین شیر به نام کازیین می آید. در نتیجه شامل آمینو اسیدهای ضروری و قابل هضم است. هم چنین پروتیین برای سلامتی در ترویج فشار خون پایین، افزایش مواد معدنی و همچنین منبع خوب انرژی مفید است.

پنیر همچنین شامل مقدار کمی کربوهیدرات است، اما مقدار آن بسته به نوع پنیر است. در حقیقت میانگین پنیر شامل 1، 3 گرم کربوهیدرات در هر 100 گرم است. در همین حال، اکثر پنیرها حاوی کربوهیدرات هستند که لاکتوز یا شکر شیر است. با این وجود، در طول فرآیند انعقاد خون و تولید آن، لاکتوز به گلوکز و گالاکتوز تجزیه می شود. علاوه بر این، کربوهیدرات به عنوان سوخت بدن برای تولید انرژی روزانه استفاده می کند.

پنیر سرشار از کلسیم و پروتئین می باشد هر چند باید یادآور شد که این ماده لبنی حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده و سدیم نیز باشد.

افزایش سلامت مغز و جلوگیری از ابتلا به مشکلات ناشی از افزایش سن را نیز می‌توان یکی دیگر از  مزایای مصرف پنیر نام برد چراکه پنیر منبع خوبی از آنتی اکسیدانی به نام گلوتاتیون  می باشد که برای سلامت مغز بسیار مناسب است.

افزایش باکتری های سالم روده را نیز می توان از دیگر مزایای مصرف پنیر عنوان کرد تا جایی که طبق تحقیقات به عمل آمده افرادی که به صورت مداوم اقدام به

پنیر غنی از ویتامین A است و این ویتامین برای سلامتی چشم ها، آسیب های پوستی، و عفونت تنفسی خوب است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала