واکنش روسیه به آغاز تحقیقات درباره حملات هوایی بر ادلب

© AFP 2023 / Omar Haj Kadourواکنش روسیه به آغاز تحقیقات درباره حملات به ادلب
واکنش روسیه به آغاز تحقیقات درباره حملات به ادلب  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل تصمیم دبیر کل این سازمان مبنی آغاز تحقیقات درباره حمله بر ولایت ادلب، سوریه را «اشتباه» عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد امروز (پنجشنبه، ۱ اگست) به خبرنگاران گفت که مسکو از تصمیم آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در خصوص آغاز تحقیقات درباره حملات هوایی بر ولایت ادلب، سوریه متاسف است و آنرا اشتباه میداند.

دیمیتری پولیانسکی: «این تصمیم مایوس کننده است. و ما آنرا اشتباه میدانیم. واسیلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل در آخرین نشست شورای امنیت این سازمان درباره سوریه، موضع ما را به طور مفصل ارائه نمود. اما باوجود این هم، فشارها ادامه دارند.»

وی افزود: «ما باید جزئیات تصمیم دبیر کل را بدست بیاوریم، زیرا این تصمیم برای ما غیرمنتظره بود.»

به گفته آقای پولیانسکی، پیش از این نیز تحقیقات در مورد وقایع سوریه انجام شده بودند. «روسیه پس از ارزیابی نتایج تحقیقات به این نتیجه رسید که اخبار و رویدادهای جعلی، دروغین و نادرست شامل این تحقیقات بودند.»

دیمیتری پولیانسکی: «ما پیشنهاد میکنیم که واقعیات مصنوعی ایجاد نشوند و فقط بر اساس حقایق درست قضاوت شود.»

یادآوری میکنیم، روز گذشته (چهارشنبه، ۳۱ جولای) آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل از ایجاد کمیسیونی برای بررسی حملات هوایی بر ولایت ادلب، سوریه خبر داد.

۱۰ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل (بریتانیا، فرانسه، امریکا، آلمان، بلجیم، پرو، پولند، کویت، جمهوری دومینیکن و اندونیزیا) خواستار انجام تحقیقات در خصوص حملات هوایی بر تاسیسات زیربنایی ولایت ادلب شده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала