توضیحات هند درباره فرستادن 28000 نظامی به کشمیر

© AP Photo / Aijaz Rahiتوضیحات هند درباره فرستادن 28000 نظامی به کشمیر
توضیحات هند درباره فرستادن 28000 نظامی به کشمیر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور داخله هند اعلام کرد، كه انتقال نيروها به منطقه مورد مناقشه در كشمير براساس ارزيابی اوضاع با امنيت داخلی و همچنين نياز به چرخش نيروها انجام شده است.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی NDTV گزارش داد، که وزارت امور داخله هند اعلام کرده است، كه انتقال نيروها به منطقه مورد مناقشه در كشمير براساس ارزيابی اوضاع با امنيت داخلی و همچنين نياز به چرخش نيروها انجام شده است.

ترامپ آماده میانجیگری بین هند و پاکستان است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ آماده میانجیگری بین هند و پاکستان است

پیش از این ، مجله هند امروز ، با استناد به منابع گزارش داده بود، که دولت هند حداقل 28 هزار سرباز نیروی پولیس مرکزی ذخیره (CRPF) را علاوه بر 10 هزار سرباز مستقر در هفته گذشته به شمال این کشور در منطقه مورد مناقشه در کشمیر فرستاده است. رسانه های محلی همچنین خاطرنشان كردند، كه ورود غیر منتظره شمار زیادی از سربازان به منطقه باعث وحشت در بین غیرنظامیان شده است.

براساس این گزارش این شبکه تلویزیونی، منابع در وزارت داخله این اطلاعات را تکذیب کرده و گفته اند: ما تنها درباره 10 هزار سرباز صحبت می کنیم که هفته گذشته به کشمیر فرستاده شدند. در حالی که حرکت آنها به محل تعیین شده هنوز ادامه دارد. به گفته یک منبع دیگر، این وزارتخانه معتقد است که حرکت نیروهای مسلح باعث شده است تا شایعات ارسال بخش جدیدی از ارتش هم پخش شود.

پیش از این ، هند امروز گزارش داده بود، که تصمیم به فرستادن سربازان به منطقه پس از بازگشت آجیت دوال مشاور نخست وزیر هند در امور امنیت ملی، از کشمیر گرفته شده است، جایی که وی از 24 تا 26 جولای در آن جا سفر کرده بود. به گفته منابع این نشریه، وی در آنجا جلساتی با مقامات ارشد سرویس های امنیتی و اطلاعاتی برگزار کرده است که در آن اوضاع منطقه مورد بحث قرار گرفته است.

یادآوری می کنیم، که روابط هند و پاکستان در حال حاضر به دلیل حمله شبه نظامیان به کاروان پولیس در 14 فیبروری در ایالت هندو و کشمیر هند متشنج است. گروه جیش محمد که رهبر آن مسعود اژز در پاکستان مستقر است ، مسئولیت این واقعه را بر عهده گرفت. قربانیان این حمله در آن روز 45 نفر بودند.

پس از آن ، هند پاکستان را به حمایت از گروه های تروریستی متهم کرد ، اسلام آباد این ادعاها را "بی اساس" خوانده و رد کرد و یک تحقیق جامع مشترک ارائه داد. این حادثه روابط پرتنش بین دهلی و اسلام آباد را پیچیده و بار دیگر منطقه را در آستانه درگیری نظامی قرار داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала