تاثیر شراب به مغز انسان

© Fotolia / 5secondКрасное вино в бокале
Красное вино в бокале - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حالت سبوحی (خمار) باعث کاهش فعالیت مغز و اختلال در حافظه انسان می شود.

اسپوتنیک به نقل از Medicalxpress، دانشمندان دانشگاه صنعتی Swinburne در ملبورن (استرالیا) ثابت کرده اند که حالت سبوحی باعث کاهش فعالیت مغز و اختلال در حافظه انسان می شود.

تاثیر شراب به ذهن انسان - اسپوتنیک افغانستان
تاثیر شراب به ذهن انسان

متخصصین برای کار علمی خود، حدود 100 مشتری میخانه را انتخاب نموده تحت مطالعات خود قرار دادند. داوطلبان وضع صحی صبح و شام خود را به متخصصین گزارش می دادند. به گفته دانشمندان، آنها بیشتر از حافظه و حرکات معمولی و همچنان احساس ناراحتی در قسمت پیشانی خود نمودند. کارشناسان خاطرنشان کردند که این سیستم وظیفه برنامه ریزی اقدامات و سرعت واکنش را بر عهده دارد. نتایج مطالعه نشان داد که هرچه میزان غلظت الکل زیاد باشد، به همان اندازه فعالیت مغز کاهش میابد. داوطلبانی که بیش از حد الکل نوشیدند از سلامت خود نیز بیشتر شکایت داشتند.

دکتر سارا بنسون گفت: "ما ثابت كردیم كه سبوحی اثرات منفی زیادی بر فعالیتهای روزمره انسان می گذارد و باعث اختلال در توانائی رانندگی، كار، مطالعه و انجام سایر فعالیتهای روزمره می شود."

به گفته محققین، آنها به مطالعه تأثیرات حالت سبوحی (خمار) بر عملکرد مغز ادامه خواهند داد ، زیرا این امر برای زندگی در استرالیا بسیار مهم است. اکنون میزان مجاز الکل در خون رانندگان استرالیایی 0.5 ppm است ، بنابراین رانندگان می توانند صبح بعد از مهمانی شب رانندگی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала