ترامپ بار دیگربرای پیروزی در افغانستان از کشتن 10 میلیون تن سخن گفت

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ آماده است قوای خود را از افغانستان خارج کند
ترامپ آماده است قوای خود را از افغانستان خارج کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده بار دیگر در یک مصاحبه ابراز داشت که می‌توانیم با کشتن 10 میلیون نفر ظرف چهار روز در جنگ افغانستان پیروز شویم.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده روز گذشته (جمعه، 11 اسد) در کاخ سفید در جمع خبرنگاران بار دیگر ابراز داشت: «ما در مورد افغانستان بسیار پیشرفت کرده‌ایم، ما در آنجا تعداد نیروها را کاهش می‌دهیم، این نوزدهمین سال است که ما در آن‌جا هستیم، در واقعیت ما در آنجا وظیفه پولیس را پیش می‌بریم. اگر ما بخواهیم می‌توانیم ظرف دو، سه و یا چهار روز برنده جنگ افغانستان شویم، اما من نمی‌خواهم ده میلیون نفر کشته شوند».

 رئیس ‌جمهور امریکا پیش از این در دیدار با نخست‌وزیر پاکستان در کاخ سفید نیز گفته بود که می‌تواند در 10 روز در جنگ افغانستان از راه نظامی برنده شود، اما نمی‌خواهد ده میلیون شهروند افغانستان کشته شوند.

بدترین اشتباه امریکا از دیدگاه ترامپ  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ با ادعای «داشتن پلان» در افغانستان نشان داد که هیچ پلانی ندارد

این اظهارات او با واکنش تند حکومت و شهروندان افغانستان روبرو شده بود. او این بار واضح ساخته که هدفش استفاده از سلاح غیراتمی در افغانستان است.

این در حالی است که امروز دور هشتم گفتگوهای صلح افغانستان در دوحه میان نمایندگان امریکا و طالبان آغاز شده است.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می گوید که نمایندگان ایالات متحد و نمایندگان طالبان در همه موارد به توافق رسیده اند به غیر یک یا دو مورد باقی مانده است، که در دوری کنونی مذاکرات مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала