کنگره: ترامپ مجبور است ترکیه را مجازات کند

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ مجبور خواهد شد ترکیه را مجازات کند
ترامپ مجبور خواهد شد ترکیه را مجازات کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در کنگره امریکا تصمیم گرفته شد ترامپ را مجبور کنند ترکیه را به دلیل خرید S – 400 مجازات نماید.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Washington Post نمایندگان کنگره ایالات متحده قصد دارند دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا را مجبور نمایند تا درآینده نزدیک در صورت عدم اعلام مجازات "انقره" به دلیل دریافت سیستم های دفاع هوایی S – 400  از روسیه ، تحریم هایی را علیه آن کشور اعمال کند.

بر اساس این گزارش ، اعضای کنگره ایالات متحده، طبق قانون مقابله با مخالفان امریکا (CAATSA)  اعمال محدودیت ها علیه ترکیه را پیشنهاد نموده اند.

 ترامپ: ترکیه را سرزنش نمی کنم  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: ترکیه را سرزنش نمی کنم

کاخ سفید روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، تصمیم ترکیه در خرید سیستم های دفاعی S – 400 حضور انقره را در برنامه جنگنده‌های F - 35 را غیرممکن می‌سازد.

واشنگتن همچنین این مساله را عنوان داشته، به همکاری با ترکیه البته با وجود محدودیت‌هایی به دلیل حضور سامانه‌های دفاعی روسی ادامه می‌دهد.

وزارت خارجه ترکیه نیز از امریکا خواسته تا در تصمیمش تجدیدنظر کند چون ممکن است بر روابط دو کشور اثری مخرب برجای بگذارد.

تحویل سیستم های دفاع هوایی S – 400   به ترکیه از 12 جولای آغاز شد. رسانه‌ها می‌گوید که امریکا به خاطر این که ترکیه این سیستم ها را تحویل گرفت، بسته‌ای تحریم‌ها را علیه این کشور اعمال خواهد کرد.

طرف امریکایی بارها و بارها از مقامات ترکیه خواستند با معامله که با روسیه در سپتمبر سال 2017 انجام شد دست بکشند. نگرانی واشنگتن از نصب این سیستم‌ها در ترکیه مشاهده و رهگیری جنگنده‌های اف-35 امریکایی توسط این سیستم می‌باشد.

ترکیه سومین کشور بعد از چین و بلاروس است که اس-400 را از روسیه خریداری کرده، به زودی هند نیز با این کشورهای ملحق خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала