سفیر پاکستان در کابل؛ هند منطقه را ناامن می سازد

© AP Photo / Mukhtar Khanسفیر پاکستان در کابل؛ هند منطقه را ناامن می سازد
سفیر پاکستان در کابل؛ هند منطقه را ناامن می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به دنبال تنش ها میان هند و پاکستان بر منطقه مورد منازعه کشمیر، سفیر اسلام آباد در کابل می گوید که هند تلاش دارد تا منطقه را ناامن سازد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانا نیوز، هند و پاکستان دو کشور اثرگذار در روند صلح افغانستان می باشند، اما تنش ها میان این دو کشور، روی صلح و پایان منازعه افغانستان هم اثر اش را می گذارد.

پاکستان در ادامه تنش‌ها با هند، یک دهلیز هوایی با هند را مسدود کرد - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان در ادامه تنش‌ها با هند، یک دهلیز هوایی با هند را مسدود کرد

سفیر پاکستان در کابل، می‌گوید: “متأسفانه زمانی که پاکستان و جامعه بین المللی به حل موضوع جنگ افغانستان تمرکز کرده اند، در این زمان، هندوستان به برهم زدن اوضاع منطقه پرداخته است. دولت پاکستان از جامعه بین الملی می خواهد که در برابر این کار هند، اقدام کند، زیرا این تصمیم هند، تنش در منطقه را بیشتر می کند.”

زاهد نصرالله سفیر پاکستان در کابل همچنان می گوید که پاکستان از نقش اش برای صلح افغانستان استفاده می کند ولی تاکنون از دیدار نخست وزیر پاکستان با طالبان هیچ اطلاعاتی در دست نیست.

او می افزاید: “نخست وزیر ما برای تلاش های جاری گفتگوهای صلح در افغانستان و آوردن یک صلح پایدار در افغانستان تلاش می کند. پاکستان مسوولیت مشترک در مورد آوردن صلح در افغانستان دارد و از این نقش خود استفاده می‌کند. ما تا کنون هیچ‌گونه معلومات و گزارشی در مورد دیدار عمران خان با طالبان نداریم که در امریکا به آن اشاره شده بود.”

اما تاکنون دهلی نو در مورد گفته ها سفیر پاکستان کدام واکنشی نشان نداده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала