نگرانی سازمان ملل از جنگ نیابتی ائتلاف عرب در یمن

© AP Photo / Seth Wenig نگرانی سازمان ملل از جنگ نیابتی ائتلاف عرب در یمن
    نگرانی سازمان ملل از جنگ نیابتی ائتلاف عرب در یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل سازمان ملل از جنگ نیابتی عربستان و امارات در جنوب یمن که از چهارشنبه گذشته آغاز شده و دهها کشته و زخمی برجای گذاشته، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  به نقل از رویترز، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل امروز (شنبه) از جنگ نیابتی عربستان سعودی و امارات در شهر «عدن» واقع در جنوب یمن ابراز نگرانی کرد.

همکاری نظامی عربستان سعودی و امارات متحده عربی در قالب ائتلاف عربی ضد یمن بعد از گذشت بیش از چهار سال، این روزها به درگیری نیابتی و کشت‌وکشتار در شهر عدن، جنوب یمن تبدیل شده است.

این درگیری‌ها از روز چهارشنبه هفته گذشته در جنوب یمن آغاز شده و همچنان ادامه دارد که تاکنون دهها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

گوترش امروز ضمن ابراز نگرانی از این درگیری‌ها در عدن، از طرفین خواست تا خشونت‌ها را کنار بگذارند و وارد گفت‌وگوهای فراگیر شوند.

طبق این گزارش، گوترش در بیانیه‌ای از طرفین درگیری خواست تا «در گفت‌وگوهای فراگیر برای حل اختلافات و رسیدگی به نگرانی‌های قانونی تمامی مردم یمن مشارکت کنند».

اوضاع شهر عدن به دلیل درگیری های اخیر وخیم گزارش می‌شود؛ کمیته صلیب سرخ جهانی با اشاره به این اوضاع شامگاه جمعه اعلام کرد که 200 هزار یمنی ساکن در این شهر به آب سالم دست‌رسی ندارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала