واکنش روسیه به اعتراض اوکراین

© Sputnik / Konstantin Chalabov /  مراجعه به بانک تصاویر کریمه
کریمه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کلینتسویچ اعتراض وزارت خارجه اوکراین به سفر پوتین را دخالت در امور داخلی روسیه خواند

به گزارش اسپوتنیک. فرانس کلینتسویچ، عضو کمیته دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه در واکنش به یادداشت اعتراض وزارت خارجه اوکراین در رابطه با سفر ولادیمیر پوتین به کریمه این اقدام را دخالت در امور داخلی روسیه نامید. 

اعتراض وزارت خارجه اوکراین به موترسایکل‌سواری‌های پوتین در کریمه - اسپوتنیک افغانستان
اعتراض وزارت خارجه اوکراین به موترسایکل‌سواری‌های پوتین در کریمه

روز گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه جهت شرکت در یک شوی موترسایکل سواری بین المللی که توسط باشگاه موترسایکل سواری بایکر "گرگ های شب" برگزار شده بود، در حالی که موتر سایکل را میراند، وارد سواستوپول شد. رئیس جمهور روسیه طی این سفر در اجرای نمایشی با موضوع تاریخ سواستوپول در موزیم - پارک دولتی "خرسونس تاوریچسکی" حضور یافت و ضمن گفتگو با بازیگران نقش های اصلی این نمایش فعالیت آنها را مثبت ارزیابی نمود.
این مقام روس در صفحه فیس بوک خود نوشت: "اعتراض دوباره وزارت امور خارجه اوکراین در رابطه با سفر رئیس جمهور روسیه به کریمه که قلمرو روسیه به شمار میرود، در حقیقت دخالت در امور داخلی کشورما به شمار میرود. دخالتی که تا حدی تاسف آور و احمقانه است که وزارت خارجه روسیه کاملا عادلانه واکنش به این اعتراض را لازم نمی داند."
کریمه طی یک رفراندوم در سال 2014، که بیش از 95 درصد مردم کریمه و سواستوپول خواستار الحاق آن به خاک روسیه شدند، به قلمرو روسیه پیوست. اوکراین همانند قبل کریمه را خاک خود می داند. رئیس جمهور روسیه بارها اعلام کرده است که ساکنین کریمه به روش دموکراتیک و منطبق با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد، به پیوستن مجدد کریمه به روسیه رای داده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала