ترکیه پیشنهاد روسیه در خصوص جنگنده های Su-35 را بررسی می کند

© Sputnik / Anton Balashov /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه پیشنهاد روسیه در خصوص جنگنده های Su-35 را بررسی می کند
ترکیه پیشنهاد روسیه در خصوص جنگنده های Su-35 را بررسی می کند   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات ترکیه پیشنهاد روسیه در خصوص خرید جنگنده های چند منظوره Su-35 ارزیابی می کنند.

 به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Yeni Safak ترکیه از قصد مقامات این کشور برای بررسی پیشنهاد روسیه در مورد خرید جنگنده های چند منظوره Su-35 خبر داد.  

  پیش از این سرگئی چمیزوف رئیس شرکت دولتی (روستیخ) شرکت کمک به توسعه، تولید و صادرات محصولات صنعتی با فناوری پیشرفته که از بزرگترین شرکت‌های نظامی دولت روسیه است اعلام کرد: «اگر همکاران ترکیه‌ای ما تمایل داشته باشند،‌ ما آماده‌ایم تا در مورد فروش جنگنده‌های Su-35  با آنها مذاکره کنیم».

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز گفته بود که انقره در صورت امتناع امریکا از فروش جدیدترین جنگنده های F – 35 به این کشور، جنگنده هایی سایر کشورها را جایگزین آنها  خواهد کرد.

 ترکیه در فکر خرید هواپیماهای مسافربری از روسی شده است - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه در فکر خرید هواپیماهای مسافربری از روسیه شده است

یک روز پس از آن‌که دولت امریکا رسماً از کنار گذاشته شدن ترکیه از برنامه تولید جنگنده‌های Su-35  خبر داد، یک شرکت نظامی وابسته به دولت روسیه برای فروش جنگنده‌های پیشرفته روسیه به ترکیه اعلام آمادگی کرد.

براساس گزارش ، مقامات ترکیه که  مسئول تهیه اسلحه از دبیرخانه صنعت دفاعی ، فرماندهی نیروی هوایی ترکیه و سایر ادارات علاقه مند خواسته اند تا پیشنهاد روسیه را ارزیابی کنند. در صورت دریافت نظرات مثبت ، مذاکرات با روسیه را در این باره آغاز خواهد شد.

اما تا کنون انقره هیچگونه اظهار نظر رسمی درباره خرید احتمالی جنگنده های روسی35 روسی ارائه نکرده است.

دولت امریکا اخیرا اعلام کرد که ترکیه را از برنامه جنگنده های F – 35  حذف کرده است. واشنگتن پیش از این بارها تهدید کرده بود که در صورت خریداری سیستم های راکتی S – 400 از روسیه  توسط ترکیه، انقره را از برنامه جنگنده های امریکاییحذف خواهد کرد.

ایالات متحده امریکا خرید سیستم های راکتی S – 400 از سوی ترکیه که خود جزو اعضای ناتو است را تهدیدی برای این پیمان نظامی تلقی می‌کند و به همین دلیل بارها از انقره خواسته بود که از خرید این سیستم های دفاع هوایی  چشم‌پوشی کرده و به جای آن سیستم دفاعی پاتریوت امریکایی را خریداری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала