اجرایی شدن قانون ممنوعیت قرارداد با شرکت های ZTE و هوآوی در امریکا

© AP Photo / Andy Wongاجرایی شدن قانون ممنوعیت قرارداد با شرکت های ZTE و هوآوی در امریکا
اجرایی شدن قانون ممنوعیت قرارداد با شرکت های ZTE و هوآوی در امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت امریکا سازمان‌های دولتی این کشور را از عقد قرارداد با هوآوی و خرید تجهیزات از این شرکت منع کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در امریکا  قانونی که براساس آن سازمان های دولتی از هرگونه معاملات تجاری با شرکت های چینی هواوی منع می شوند سر از امروز (13  آگست) به اجرا گذاشته می شود.

  دولت دونالد ترامپ هفته گذشته قانونی را اعلام کرد که به موجب آن سازمان‌های دولتی از عقد قرارداد و تجارت با شرکت هوآوی منع می‌شوند؛ شرکتی که غول مخابراتی چین و سازنده تجهیزات ارتباطی و تلفن‌های هوشمند به شمار می‌رود.

 قانون صادر شده از سوی دولت امریکا، شرکت هوآوی راکه دفتر آن در شهر شنژن چین قرار دارد و شماری دیگر از شرکت‌های چینی را از تجهیز سازمان‌های دولت فدرال امریکا منع می‌کند. این ممنوعیت همچنین شامل شرکت ZTE (شرکت مخابراتی چند ملیتی چینی) و شرکت‌های «هایک ویژن» و «داهوا» که از سازندگان دوربین‌های مداربسته هستند و همچنین شرکت «هایترا» که از تولیدکنندگان گیرنده و فرستند‌ه‌های رادیویی هست نیز می‌شود.

 

چین در خصوص هوآوی از امریکا انتقام گرفت - اسپوتنیک افغانستان
چین در خصوص هوآوی از امریکا انتقام گرفت

بر اساس سند منتشره، تحت شرایط خاصی ریاست سازمان می تواند فقط یکبار به مدت تا 2 سال از شرایط استثنایی استفاده کند. اما فقط تا 13 ماه آگست سال2021.  بنابراین در رابطه باید با علت خرید این تجهیزات از چین توضیح مفصلی به کمیته کنگره ارسال شود. در موارد دیگر فقط رئیس سازمان اطلاعات ایالات متحده دراین خصوص اختیارات کامل دارد.

این اقدامات دولت امریکا، جدیدترین نمونه از نگرانی‌های واشنگتن از امکانات شرکت‌های چینی است؛ امکاناتی که واشنگتن را نگران کرده تا این شرکت‌ها بتوانند به دولت چین برای جاسوسی سایبری از امریکا کمک کنند. اما بیشتر نگرانی‌های دولت امریکا از شرکت هوآوی است، چرا که این شرکت نقش زیادی در ساخت شبکه‌های فوق پرسرعت  5 G در سراسر جهان دارد.

اقدامات دولت امریکا تنها به این کشور مربوط نمی‌شود؛ بلکه دولت امریکا از هم‌پیمانان خود و دیگر کشور‌ها نیز خواسته تا هوآوی را از شبکه‌های نسل پنجم خود خارج سازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала