افزایش چشمگیر آزار جنسی در میان نظامیان امریکایی

© AFP 2023 / Khalil Mazraawiافزایش چشمگیر آزار جنسی در میان نظامیان امریکایی
افزایش چشمگیر آزار جنسی در میان نظامیان امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در سه ساله گذشته ۱۴۹۰۰ مورد آزار جنسی در میان نظامیان امریکایی گزارش شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از میزان، پایگاه شبکه خبری سی‎ان‎ن در گزارشی نوشته است، که نتایج یک تحقیق از افزایش چشمگیر گزارش‌های مربوط به آزار و اذیت جنسی در میان نظامیان ارتش تروریست امریکا خبر می‌دهد.

نتایج نظرسنجی انجام شده در میان نیرو‌های ارتش، نیروی دریایی و هوایی امریکا نشان می‌دهد، که ۲۰۵۰۰ نفر از سربازان دختر و پسر این نیرو‌ها در سال ۲۰۱۸ در دوره خدمت خود مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفتند.

متهم شدن فرمانده نیروهای هسته ای امریکا به آزار و اذیت جنسی  - اسپوتنیک افغانستان
متهم شدن فرمانده نیروهای هسته ای امریکا به آزار و اذیت جنسی

آمار اعلام شده از افزایش چشمگیر آزار و اذیت جنسی در نظامیان امریکایی در مقایسه با سال ۲۰۱۶ خبر می‌دهد که در ۳ سال گذشته ۱۴۹۰۰ مورد گزارش شده بود. به گزارش سی‎ان‎ان، پاتریک شاناهان وزیر دفاع امریکا می‎گوید، که پنتاگون در تلاش است تا اقداماتی برای کاهش معضلی که نیرو‌های نظامی امریکا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند انجام بدهد.

شاناهان گفته است،که «هر اقدامی را که می‌توانیم باید انجام بدهیم تا آزار و اذیت جنسی را در ارتش امریکا از بین ببریم». بر اساس این گزارش، میزان آزار و اذیت جنسی به زنانی که در ارتش امریکا خدمت می‌کنند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. زنانی که در رده سنی ۱۷ تا ۲۴ هستند بیشترین گروهی هستند که در معرض آزار جنسی قرار دارند. همچنین در این گزارش آمده است، که افسران نیروی دریایی امریکا بیشترین قربانیان آزار و اذیت جنسی هستند که میزان آن از ۷ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۱۱ درصد رسیده است. علاوه بر آن مصرف مشروبات الکلی یکی از عوامل دخیل در افزایش شمار تجاوز و آزار و اذیت جنسی در میان نظامیان دریایی امریکا است.

   تقریباً از هر ۳ نظامی امریکایی یک نفر قربانی آزار و اذیت جنسی شدند، که به فرماندهان خود گزارش دادند. پس از دریافت گزارش‎ها، فرماندهان نظامی مدارک کافی برای انجام اقدامات انضباطی در برابر ۲ سوم قربانیان در اختیار داشتند. یادآوری می کنیم، که پنتاگون اخیرا اعلام کرده است، که اقدامات بیشتری برای رفع این معضل از جمله راه اندازی برنامه‌ای که به قربانیان اجازه نوشتن اطلاعات محرمانه در گزارش را می‌دهد انجام می‎دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала