انتقال عاجل جنگنده های F-35 به کشورهای بالتیک و پولند توسط امریکا

CC BY 2.0 / U.S. Air Force/Tech. Sgt. Jarad A. Denton / انتقال عاجل جنگنده های F-35 به کشورهای بالتیک و پولند توسط امریکا
انتقال عاجل جنگنده های F-35  به کشورهای بالتیک و پولند توسط امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جفری لی هریگیان ، فرمانده نیروی هوایی آمریكا در اروپا می گوید که نیروهای هوایی امریکا تابستان امسال در اروپا تمرینات بهتری را با جدیدترین جنگنده های F-35 در کشورهای حوزه بالتیک انجام خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، جفری لی هریگیان می گوید که جنگنده های F-35  نیروهای هوایی امریکا مستقر در اروپا با تاکتیکی جنگی بهتری همرا خواهد بود.

نمایش جدیدترین جنگنده  روسیه در نمایشگاه ماکس - 2019 - اسپوتنیک افغانستان
نمایش جدیدترین جنگنده روسیه در نمایشگاه ماکس - 2019

لاکهید مارتین اِف-۳۵ لایتنینگ ۲ بعد از اِف-۲۲ پیشرفته‌ترین هواپیمای جنگنده حال حاضر در جهان، که هواپیمای جنگنده چندمنظوره نسل پنجم است که اکنون عملیاتی شده‌است.

او می افزاید: «تمرین F-35 شامل دو بخش است، یک تمرینات شب آسترال، تمرین مشترک چند ملیتی پدافند هوایی و دفاع موشکی، با حضور امریکا، ایتالیا، کرواسی و اسلوونی بزرگ می شود. این تمرینات برای اولین بار به ما این امکان این را فراهم می کند  تا در اروپا از یک پدافند هوایی و موشکی جامع استفاده کنیم و این یک موفقیت بزرگ است.»

همچنان او بخش دوم عملیات را گفت: «عملیات کوبیدن است که توانایی ما را در مکانهایی مختلف افزایش می دهد، در این عملیات از جنگنده ها F-15E و F-35 از پایگاه شپانگدالم استفاده خواهد شد، در عملیات کشورهای آلمان، پولند، استونی، لتونی و لیتوانی اشتراک خواهند داشت.»

جنگنده اف-۳۵ که گفته شده می‌تواند از رادارها بگریزد و شناسایی نشود در سه مدل ساخته شده‌است. ارزش هر جنگنده اِف-۳۵ بالغ بر ۱۰۰ میلیون دالر برآورد می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала