مصرف قند مهم ترین عامل ابتلا به انواع سرطان

© Depositphotos.com / Alexraths مصرف قند مهم ترین عامل ابتلا به انواع سرطان
 مصرف قند مهم ترین عامل ابتلا به انواع سرطان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه تگزاس مشخص نمودند که پایین آوردن سطح قند خون می تواند مانع پیشرفت انواع خاصی از سرطان شود.

 

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه تگزاس آزمایشی را  با استفاده از یک رژیم غذایی کتوژنیک (کم کربوهیدرات) با محتوای چربی بالا و پروتئین متوسط بالای موش های لابراتواری مبتلا به سرطان ریه انجام دادند.

 برای این حیوانات همچنین داروهای ضد قند خون تزریق شدند. نتایج نشان داد که این امر اگرچه باعث کاهش اندازه تومور نمی شود، اما از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند .

دانشمندان، از حالتی که قبل از سرطان رخ می‌دهد، نام بردند - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان، از حالتی که قبل از سرطان رخ می‌دهد، نام بردند

متخصصان همچنین میزان گلوکوز را در 192 بیمار مبتلا به سرطان ریه و مری و همچنین 120 بیمار مبتلا به آدنوکارسینوما ریه بررسی کردند. در حالت اول ، بین قند خون بالا و بقای بیمار ضریب همبستگی مشاهده شد.

پژوهشگران ادعا کرده اند سرطان به شدت وابسته به مصرف قند است؛ افرادی که دائماً قند و شکر مصرف می کنند، باید منتظر ابتلاء خود به انواع سرطان باشند.

مقامات بهداشت و درمان سراسر دنیا، مواضع خود را نسبت به مصرف قند و شکر و رابطه آنها با ابتلا به سرطان و گسترش آن در بدن فرد مبتلا نشان داده اند.

محققان دانشگاه تگزاس باور دارند، سطح بالای قند خون یک عامل مهم در بروز سرطان است؛ بر این اساس، سلول‎های سرطانی، قند را حدود 17 بار سریع تر از انرژی های سالم دریافت می کنند.

محدود کردن هر چه بیشتر مصرف قند در رژیم غذایی منجر به کاهش احتمال ابتلا به انواع سرطان می شود؛ با توجه به شیوع سرطان در جهان، می توان گفت تا دهه های دیگر نیمی از مردم جهان مبتلا به سرطان هستند و این در حالی است که با یک رژیم غذایی مناسب می توان مانع این شیوع گسترده شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала