توافقات طالبان با امریکا تا دو روز دیگر نهایی میشود

© Sputnik / PM توافقات طالبان با امریکا تا دو روز دیگر نهایی میشود
 توافقات طالبان با امریکا تا دو روز دیگر نهایی میشود  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان تا دو روز دیگر در مورد توافقات صلح با امریکا تصمیم می‌گیرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های کابل، برخی منابع نزدیک به طالبان گفته اند که روند مشاوره میان اعضای تیم مذاکره کننده و رهبری این گروه در مورد توافقات صلح با امریکا آغاز شده است.

این منابع می گویند که بزودی یعنی تا دو روز دیگر موقف طالبان در مورد توافقاتی که در دور هشتم مذاکره با امریکا به دست آمده، نهایی خواهد شد.

گفته می شود که گروه طالبان برای نهایی سازی توافقات صلح با امریکا به یک نشست دیگر هم ضرور خواهد داشت تا برخی پیشنهادات را در توفقنامه صلح بیافزایند.

قرار برخی گزارشات توافق صلح میان امریکا و طالبان به تاریخ 17 اگست در حضور ناظران بین المللی به امضا خواهد رسید.

بر اساس معلومات، سازمان ملل متحد، سازمان همکاری های اسلامی، آلمان، روسیه، چین، ازبکستان، اندونیزیا و برخی کشورهای دیگر از امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان نظارت خواهند کرد.

همچنین قرار است تا پس از امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان، مذاکرات رسمی میان دولت افغانستان و طالبان نیز آغاز شود.

در همین حال سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری اعلام کرد که دولت افغانستان پس از انتخابات با گروه طالبان مذاکره خواهد کرد.

پیش از این رییس جمهور غنی نیز در پیام عیدی خود بر برگزاری انتخابات تاکید ورزیده و گفته که حکومت وحدت ملی در روزهای پایانی دوره کاری خود قرار دارد و نمی تواند در مورد صلح تصمیم بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала