جان بولتون روسیه را به سرقت فن‌آوری امریکایی متهم کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر جان بولتون روسیه را به سرقت فن‌آوری امریکایی متهم کرد
جان بولتون روسیه را به سرقت فن‌آوری امریکایی متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی امریکا روسیه را به سرقت فناوری امریکایی در ساخت سلاح‌های مافوق صوت متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جان تولتون، مشاور امنیت ملی امریکا در یک گفتگوی با صدای امریکا می‌گوید روسیه در حال ساخت سلاح جدید مافوق صوت است که بر اساس فن‌آوری‌های سرقت شده از امریکا ساخته می‌شود.

آزمایش راکت مافوق صوت در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش راکت مافوق صوت در امریکا

مشاور امنیت ملی امریکا در پاسخ به درخواست اظهار نظر وی در مورد حادثه سورودوینسک گفت: این حادثه نمونه‌ای از چگونگی تلاش روسیه برای ایجاد سلاح‌های مافوق صوت است.

بولتون گفت: اگر چه اقتصاد روسیه با هالند قابل مقایسه است، اما روسیه به اندازه کافی برای دفاع خود مصرف می‌کند. که نه تنها در امور زرادخانه‌ هسته‌ای و مدرنیزه کردن آن، بلکه در ساخت انواع جدیدی راکت‌های مافوق صوت که عمدتاً از فن‌آوری امریکا دزدیده شده است.

در ماه می، گزارش شد که وزارت دفاع امریکا قصد دارد سلاح‌های مافوق صوت خود را تا پایان سال 2019 آزمایش کند. اشاره شده است که این سلاح‌های قادر به سرعت 6.4 هزار کیلومتر در ساعت استند که پس از پرتاب واحد راکت از هم جدا شده و پس از آن به هدف خواهد رسید.

تصمیم وزارت دفاع ملی امریکا برای تسریع در توسعه سلاح‌های مافوق صوت پس از صورت گرفت که اولین ازمایشات موفقیت‌آمیز یک طیاره مافوق صوت در چین در ماه اگست سال 2018 و همچنان ارائه سلاح‌های جدید در روسیه از جمله راکت‌های مافوق صوت انجام شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала