چسب هوشمند سلامت ما را کنترل می کند

© Fotolia / Andriano_czچسب هوشمند سلامت ما را کنترل می کند
چسب هوشمند سلامت ما را کنترل می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مهندسان دانشگاه استنفورد امریكا سنسوری را توسعه داده اند كه به پوست می چسبد و توانایی اطلاع دهی ضربان قلب، تنفس و سایر سیگنال های فیزیولوژیك را دارد.
شب کاری و خطرات آن برای صت - اسپوتنیک افغانستان
شب کاری و خطرات آن برای صحت

به گزارش اسپوتنیک، مجله Nature Electronic نوشت: سنسور جدید به راحتی قابل استفاده است و مانند چسب زخم به پوست می چسبد و نیازی به چارچ ندارد.

 دانشمندان توانستند به لطف فناوری شناسایی فرکانس رادیویی RFID -  به این تکنولوژی دست یابند. سیستم RFID شامل یک گیرنده و یک سامانه شناسایی است. و از طرف دیگر شامل یک میکروچیپ است که شماره و اطلاعات منحصر به فرد افراد را ذخیره می کند، و در نهایت از طریق یک آنتن آن را به سامانه شناسایی منتقل می کند. وقتی شخصی می خواهد دروازه را باز کند، کارت شناسایی را به گیرنده RFID می آورد، آنتن موجود در کارت مقدار کمی انرژی RFID را از گیرنده جمع می کند و از آن برای انتقال داده استفاده می کند.

در حالت کلی نحوه عملکرد این سنسورها شبیه کلید های الکترونیکی و یا کارت های شناسایی (ID Cards) می باشد، برای اینکه برچسب به صورت بی سیم کار کند، محققان مجبور بودند آنتنی بسازند که بتواند مانند پوست کشیده و خم شود.

اکنون این تیم در حال کار بر روی ایجاد حسگرهای بی سیم است که به پوست می چسبد و در پیوند با لباس های هوشمند کار می کند تا با رعایت دقیق تر طیف گسترده تری از شاخص های بهداشتی نسبت به تیلیفون های هوشمند یا ساعت هایی که امروزه افراد از آن استفاده می کنند  را ردیابی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала