امریکا می‌خواهد سیستم مشابه «دست مُرده» روسی را بسازد

© Photo / Unknown photographer of the Ministry of Defence of USSRامریکا می‌خواهد سیستم مشابه «دست مُرده» روسی را بسازد
امریکا می‌خواهد سیستم مشابه «دست مُرده» روسی را بسازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا می‌خواهد سیستم مشابه «پریمتر» روسی که معروف به «دست مُرده» است را بسازد.

به گزارش اسپوتینک به نقل از War on the Rocks، آدام لاتر و کورتیس مک گیفین، کارشناسان نظامی امریکایی در مقاله‌ای می‌نویسند که امریکا خواهان ساخت آنالوگ «پریمتر» روسی (سیستم اتومات واکنش به حملات هسته‌ای) که در غرب معروف به «دست مُرده» است می‌باشد که در حال حاضر برای امریکا یک احتیاج شمرده می‌شود.

قوای هستوی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ هستوی روسیه قوی تر خواهد بود

ساخت مشابه این سیستم برای امریکا به‌خاطر دفاع از خود است چون کشورهای مخالف امریکا از راکت‌های مافوق صوت، راکت‌های کروز که قابلیت گریز از رادار را دارند و از هوش مصنوعی برخوردار استند.

نویسندگان این مقاله از سلاح‌های مدرن روسی که می‌توانند طرف امریکایی را تهدید کنند سلاح‌های مانند راکت‌های کروز Caliber-M و X-102، زیردریایی «پوزئیدون» و از سیستم دفاع هوایی «اوانگارد» نام برده است.

به گفته کارشناسان اگر روسیه از همچو سلاح‌ها علیه امریکا استفاده کند، امریکا وقتی برای تصمیم گیری برای پاسخ حمله نخواهد داشت.

این دو کارشناس امریکایی به این باور اند که خروج از چنین وضعیت تنها ساخت آنالوگ امریکایی از سیستم «پریمتر» روسی است که این ستیستم در برابر تهدید‌ها به‌طور خودکار تصمیم بگیرد و مانع حملات هسته‌ای علیه امریکا نیز شود.

کارشناسان همچنان می‌گویند که نیاز به ساخت هوش مصنوعی برای تصمیم گیری سریع در صورت حمله مخالفان است. اما آنها از خطرات احتمال از دست دادن کنترول آنها نیز نگران استند.

نویسندگان مخالفان ایالات متحده امریکا را (روسیه و چین) به گفته آنها علاقه‌ای به حفظ توافق‌های فعلی درباره تسلیحات راکتی هسته‌ای ندارند می‌خوانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала