فرستادن نظامیان تازه‌نفس امریکایی از تگزاس و نیویارک به افغانستان

© Flickr / The U.S. Armyفرستادن نظامیان تازه‌نفس امریکایی از تگزاس و نیویارک به افغانستان
فرستادن نظامیان تازه‌نفس امریکایی از تگزاس و نیویارک به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرماندهی نیروهای زمینی امریکا از آمادگی‌ها برای فرستادن دو دسته سربازان تازه نفس به افغانستان، خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت فرماندهی نیروهای زمینی امریکا، در چوکات استقرارهای زمستانی، دسته سوم کمکی نیروهای امنیتی از پایگاه "فورت هود" در تگزاس و دسته حمله‌یی هوایی فرقه دهم کوهی از پایگاه "فورت درام" در ایالت نیویارک، به افغانستان فرستاده خواهند شد.

دونالد ترامپ با مقام های امریکایی درباره موضوع صلح افغانستان دیدار می کند - اسپوتنیک افغانستان
دونالد ترامپ با مقام های امریکایی درباره موضوع صلح افغانستان دیدار می کند

در خبرنامه این فرماندهی آمده است: "با کمک شرکای ما در گارد ملی و ائتلاف بین‌المللی ما روی این کار خواهیم کرد تا بر گروه داعش پیروز شویم و شرایط را برای ثبات طویل‌المدت منطقوی آماده سازیم".

این در حالی است که در طول چند ماه گذشته نمایندگان امریکا با گروه طالبان روی موضوع حل و فصل بحران در افغانستان مذاکرات انجام می‌دهد.

قبل از این زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان اعلام کرده بود که متن توافقنامه امریکا با طالبان جهت تامین صلح در افغانستان آماده شده است، نه جهت اخراج نیروهای امریکایی که مربوط به چگونگی وضعیت در افغانستان خواهد بود.

روز دوشنبه، دونالد ترامپ، رئيس جمهور امریکا اعلام کرد که مذاکرات "بسیار خوب" امریکا با طالبان جریان دارند. وی خاطر نشان ساخت که هدف او کاهش تعداد نظامیان امریکایی در افغانستان کمتر از ۱۳ هزار نفر و حفظ "بسیار مهم" حضور استخباراتی در این کشور، می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала