دانمارک: تصمیم ترامپ مبنی بر لغو سفرش به این کشور توهین به ملکه است

© AP Photo / Niels Hougaard دانمارک: تصمیم ترامپ مبنی بر لغو سفرش به این کشور توهین به ملکه است
 دانمارک: تصمیم ترامپ مبنی بر لغو سفرش به این کشور توهین به ملکه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تصمیم ترامپ مبنی بر لغو سفرش به دانمارک مقامات این کشور را متعجب ساخت، شماری از سیاستمداران این کشور این اقدام ترامپ را توهین به ملکه دانستند.

به گزارش اسپوتنیک، لین بالیبیو، نماینده خانواده سلطنتی دانمارک اعلام کرد که، تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور امریكا برای لغو بازدید از كپنهاگن مقامات سلطنتی این کشور را شگفت زده نمود.

وی دراین خصوص گفت: "این تصمیم ترامپ غیر منتظره بود. چیز دیگری برای گفتن در این مورد وجود ندارد".

پیشتر در پی مخالفت نخست وزیر دانمارک با ایده فروش جزیره گرینلند به ایالات متحده، رئیس جمهور امریکا سفر خود به این کشور را لغو کرده است.

ترامپ با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: دانمارک یک کشور بسیار ویژه با مردمی خارق العاده است ولی بر اساس اظهارات "مت فردریکسن" نخست وزیر این کشور که گفته است که هیچ تمایلی برای مذاکره درباره فروش گرینلند ندارد، من تصمیم گرفتم تا دیدارمان به تعویق بیفتد.

 

نخست‌وزیر دانمارک: امیدوارم ترامپ در مورد خرید گرینلند شوخی کرده باشد - اسپوتنیک افغانستان
نخست‌ وزیر دانمارک: امیدوارم ترامپ در مورد خرید گرینلند شوخی کرده باشد

پس از آنکه نخست وزیر دانمارک ایده خریداری جزیره گرینلند از سوی ایالات متحده را پوچ و مضحک ارزیابی کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهورامریکا تصمیم گرفته تا سفر اوایل سپتامبر خود به دانمارک را لغو کند.

راسموس یارلوف نماینده حزب محافظه کار دانمارک با اشاره به توییت ترامپ در مورد لغو برنامه سفرش به دانمارک تصریح کرد: "بدون هیچ دلیلی، آقای ترامپ تصور می کرد که قسمت خودمختار کشور ما قابل فروش است و سپس با لهن توهین آمیز سفری را که آماده بود، لغو کرد. وی می نویسد، آیا کدام بخش از ایالات متحده فروشی است؟  باید به خودمختاری کشور ها احترام گذاشت.

 هفته گذشته نشریه وال استریت ژورنال با اشاره به اینکه بخش عمده فعالیت تجاری آقای ترامپ شامل معامله در بخش تعمیرات بوده، گفت که وی از دولت خواسته است تا خرید جزیره گرینلند از دنمارک را مورد بررسی قرار دهد.

اما نخست وزیر دنمارک این درخواست را رد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала