نیروهای امارات در تلاش تصرف یکی از شهرهای یمن

© Photo / Arab 24نیروهای امارات در تلاش تصرف یکی از شهرهای یمن
نیروهای امارات در تلاش تصرف یکی از شهرهای یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرماندهی نیروهای اماراتی متهم به تحریک جنگ و تلاش جهت تصرف شهر «آتاک» در یمن شدند.

به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی نیروهای اماراتی متهم به تحریک جنگ  و تلاش تصرف شهر «آتاک» در یمن شدند.

نیروهای «النخبه الشبوانیه» وابسته به شورای انتقالی جنوب در منطقه «عتق» واقع در ولایت «شبوه» (جنوب یمن و شرق ولایت عدن) با نیروهای منصور هادی شدیدا درگیر شده‌اند.

به رغم مخالفت دولت منصور هادی و درخواست عربستان سعودی از شورای انتقالی برای گفت‌وگو، نیروهای این شورا به عملیات نظامی خود در شرق ولایت عدن ادامه داده و ولایت «ابین» را به کنترل خود درآورده اند.

پرتاب 6 موشک حوثی ها یمن به سمت مواضع ائتلاف سعودی - اسپوتنیک افغانستان
پرتاب 6 موشک حوثی ها یمن به سمت مواضع ائتلاف سعودی

در همین حال، سخنگوی رسمی دولت یمن اعلام کرد:- "گسترش شورش مسلحانه در ولایت شبوه، چالشی برای اهداف ائتلاف عربی و تلاش های عربستان سعودی جهت عادی‌سازی اوضاع و تهدیدی برای روند آتش‌بس و پایان دادن به تنش نظامی است".

یادآوری می کنیم، که درگیری‌ها در ولایت شبوه در حالی آغاز می‌شود، که هیأت شورای انتقالی جنوب (مورد پشتیبانی امارات) به رهبری «عیدروس الزبیدی» سفری به عربستان داشت. وزیر دفاع سعودی طی این دیدار از هیأت شورای انتقالی خواسته است که به جای جنگ و درگیری در جنوب یمن با دولت منصور هادی، به گفت‌وگو روی آورده و با این دولت علیه انصارالله در شمال متحد شوند.

دولت منصور هادی حوادث شهر عدن را «کودتای از پیش‌ طراحی شده امارات» در برابر خود می‌داند و طی بیانیه‌ای پس از نشست کابینه منتشر کرد، خواستار مقابله با شورشیان مسلح مورد پشتیبانی ابوظبی شد. این دولت بارها از عربستان‌سعودی خواسته برای مقابله با نیروهای مورد پشتیبانی ابوظبی، متحد ریاض در حمله به یمن، به این دولت کمک کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала