کوریای شمالی: پمپئو «گیاه زهری» برای دیپلماسی امریکاست

© AP Photo / Richard Drewکوریای شمالی: پمپئو «گیاه زهری» برای دیپلماسی امریکاست
کوریای شمالی: پمپئو «گیاه زهری» برای دیپلماسی امریکاست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه کوریای شمالی، مایک پمپئو، همتای امریکایی خودرا یک «گیاه سمی» در دیپلماسی امریکا خوانده و قول داد "رویای پوچ" تسلیم شدن پیونگ یانگ به تحریم‌ها را نقش بر آب کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Associated Press ری یونگ هو، وزیر خارجه کوریای شمالی این اظهارات را در اعتراض به صحبتهایی که پیش از آن مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا در یک مصاحبه در خصوص ادامه یافتن تحریم‌ها علیه کوریای شمالی تا زمان خلع سلاح هسته‌ای گفت، مطرح کرد.

ری یونگ هو گفت، او نمی‌تواند نسبت به "اظهارات بی باکانه" پمپئو بی‌تفاوت باشد زیرا همزمان با شدت  گرفتن احتمال از سرگیری مذاکرات دو کشور مطرح شده‌اند.

هشدار کوریای شمالی در باره آغاز جنگ سرد با امریکا - اسپوتنیک افغانستان
هشدار کوریای شمالی در باره آغاز جنگ سرد با امریکا

ری یونگ هو تاکید کرد، از نظر او پمپئو "گستاخ"  است چون در سفرهای مکررش به کوریای شمالی و دیدار با کیم جونگ اون، برای خلع سلاح هسته‌ای کوریای شمالی و ارتقاء روابط دوجانبه "التماس کرده بود".

این مقام ارشد کوریای شمالی تاکید کرد، کشورش هم برای گفت‌وگو آماده است هم برای رویارویی. با این حال او هشدار داد، کوریای شمالی اگر امریکا به رویارویی با این کشور با تحریم‌هایش ادامه دهد، همچنین "بزرگترین تهدید" برای امریکا خواهد بود.

این اظهارات وزیر خارجه کوریای شمالی در واکنش به اظهارات پمپئو در مصاحبه‌ای طی چند روز پیش با نشریه واشنگتن اگزماینر مطرح شدند که گفته بود: امریکا به حفظ تحریم هایش علیه کوریای شمالی که سختترین تحریمها در کل تاریخ هستند ادامه داده و همچنان تلاش خواهد کرد کیم جونگ اون و رهبران کوریای شمالی را متقاعد کند که کار درست برای آنها "خلع سلاح هسته‌ای" است.

به گفته وزیر خارجه کوریای شمالی، پمپئو به جای توجه کردن به اجرای سیاست خارجی فعلی امریکا، به فکر پیشبرد بلندپروازی‌های سیاسی شخصی خود است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала