هراس ایران از ساخت ماده مخدر جدید در افغانستان

© Fotolia / CreativaНаркотические вещества
Наркотические вещества - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایران در مورد ساخت ماده مخدر جدیدی در افغانستان خبر داد و گفت احتمال دارد مقصد اصلی این مواد ایران باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، معاون والی منطقه سیستان و بلوچستان ایران در باره  تولید ماده مخدر جدید در افغانستان که می‌تواند جای شیشه در ایران را بگیرد هشدار داد.

معاون امنیتی و انتظامی ولایت سیستان و بلوچستان در این خصوص گفت:«ماده مخدر جدیدی اخیراً در افغانستان کشف و تولید شده که جای شیشه را می‌گیرد و مقصد اصلی آن نیز ایران است.تولید این ماده قیمت ماده مخدر شیشه را در افغانستان از 100 میلیون تومان به 6 میلیون تومان کاهش داده و کشفیات اخیر سال گذشته در حوزه سیستان نشان از ورود این مواد دارد و اضافه کرد که باید به طور جدی در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.

 

رییس مجلس ایران: منشأی اصلی مواد مخدر جایی‌ست که ناتو حضور دارد - اسپوتنیک افغانستان
رییس مجلس ایران: منشأی اصلی مواد مخدر جایی‌ست که ناتو حضور دارد

 18 مرکز DIC دولتی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که بیشتر آنها در مرکز ولایت فعال است. این مراکز تنها 100 نفر را زیرپوشش قرار دهند و ستاد باید 100 میلیون تومان برای آنها اعتبار اختصاص دهد که تحقق نمی‌یابد. مراکز  DIC  نقش مهمی در شناسایی بیماران مبتلا به ایدز دارند».

پیش ازاین دیبر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران با بیان اینکه ۴۵ تا ۵۰ درصد کل مواد مخدر افغانستان از ایران عبور می کند و اگر جمهوری اسلامی با آن مقابله نکند اروپا ضربات سختی می‌خورد گفت: زمانی که محموله‌هایی از قاچاقچیان مواد مخدر کشف می شود مسئولان کشور مقصد را دعوت می کنیم و به آنها نوع محموله و مقصد آن را اعلام می کنیم و از آنها می خواهیم با توزیع کنندگان این محموله ها در کشورشان برخورد کنند و به ما گزارش دهند اما نه تنها گزارشی داده نمی‌شود بلکه چند ماه­­ بعد می بینیم دوباره محموله به همان مقصد ارسال شده است که این نشان دهند ضعف کشورها در مقابله با قاچاق مواد مخدر است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала