"زنجیره انسانی" 45 کیلومتری معترضان در هنگ‌کنگ + ویدئو

© AFP 2023 / Anthony Wallace معترضان هنگ‌کنگ "زنجیره انسانی" 45 کیلومتری تشکیل دادند
معترضان هنگ‌کنگ  زنجیره انسانی 45 کیلومتری تشکیل دادند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
130 هزار نفر اعتراض کنندگان در هنگ کنگ زنجیره زنده به طول بیش از 45 کیلومتر را تشکیل دادند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از RTHK سازمان‌دهندگان اعتراضات هنگ‌کنگ در 30مین سالروز برپایی "راه بالتیک" تصمیم گرفته‌اند یک زنجیره انسانی در دفاع از آزادی بیان و دموکراسی ایجاد کنند.  

بر اساس گزارش این شبکه، دادگاه عالی هنگ کنگ تایید کرد که از برنامه‌های این معترضان مطلع بوده و به آنها اخطار می‌دهد، این اقدامات آنها مجوزی از جانب پلیس ندارد.

جنبش اعتراضی اخیر هنگ‌کنگ وارد دوازدهمین هفته خود شده است. این اعتراضات در رابطه با طرح استرداد افراد مظنون به چین به راه افتاد و پس از آن گسترش یافت. معترضان در هنگ‌کنگ هدف از تحصن در فرودگاه و همچنین تظاهرات گسترده خیابانی را دفاع از آزادی بیان و دموکراسی اعلام کرده‌اند.

اعتراضات امروزی "راه هنگ کنگ" ساعت 19:00 به وقت محلی آغاز شد. در بسیاری از مناطق شهر، مردم دستان شان را با پیوند دادن به همدیگر "زنجیره زنده" را تشکیل دادند و چراغ های تلفن های همراه شان را روشن کردند. مسیر مورد نظر تظاهرکنندگان ابتدا از امتداد متروی هنگ کنگ می گذرد. گروهی دیگر "زنجیره زنده" که در کوه لیون راک، در منطقه غربی کاولون-تون تجمع نموده اند همانند نورپردازی در امتداد خط مهتاب به نظر می رسند.

به گفته برگزارکنندگان ، طول "زنجیره زنده" تقریباً 45 كیلومتر بود و اگر تظاهركنندگان كه در كوه تجمع نموده اند مد نظر گرفته شود، طول "زنجیره زنده" متشکل از 135 هزار تن به 60 کیلومتر خواهد رسید.

30 سال پیش از امروز در تاریخ 23 آگست 1989، ساکنان سه جمهوری استونی، لیتوانی و لاتویا برای کسب استقلال از اتحاد شوروی اقدام به برپایی زنجیره انسانی کردند که به "راه بالتیک" شهرت یافت. در این زنجیره انسانی یک میلیون نفر از ساکنان جمهوری‌های یاد شده شرکت داشتند.

مردم هنگ کنگ اعتراض خود را دو ماه پیش آغاز کردند. آنها ابتدا به تلاش دولت هنگ کنگ برای تصویب لایحه‌ای که اجازه استرداد متهمان به چین را می‌داد، اعتراض کردند. با اعتراض مردم، این لایحه پس گرفته شد و اعتراضات به دخالت های چین ادامه یافت. آنها خواستار اصلاحات دموکراتیک و برکناری خانم کری لم رئیس اجرایی هنگ کنگ هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала