نشست گروه هفت بدون مشارکت روسیه بی‌فایده است

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoنشست گروه هفت بدون مشارکت روسیه بی‌فایده است
نشست گروه هفت بدون مشارکت روسیه بی‌فایده است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون پارلمان اروپا می‌گوید که نشست گروه هفت بدون مشارکت روسیه، چین، برازیل و یا افریقا بی‌فایده است.نشست گروه هفت بدون مشارکت روسیه بی‌فایده است

به گزارش اسپوتنیک، تیری ماریانی، معاون پارلمان در صفحه توییتر اش نوشت که نشست گروه هفت بدون مشارکت روسیه، چین، برازیل و یا افریقا بی‌فایده است.

وی در باره سخنان اخیر امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص این که روسیه احتمالاً به نشست گروه هفت در سال 2020 میلادی دعوت می‌شود اظهار نظر کرد.

جلاس G7 در بیاریتز فرانسه آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
اجلاس G7 در بیاریتز فرانسه آغاز شد

این سیاستمدار فرانسوی گفت: سخنان رئیس‌جمهور پوچ و بیش از یک اعلام در آستانه نشست گروه هفت نیست. که بدون مشارکت روسیه، چین، برازیل و یا افریقا دیگر ابزاری برای تغییر جهت در پیشرفت جهان ندارد.

به گفته وی، گروه هفت منسوخ شده است و اکنون به کلوب از قدرت‌های غربی تبدیل شده که هنوز نمی‌تواند قوانین خود را به تمام جهان دیکته کند.

ماریانی افزود: یازده سال پیش، نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور پیشین فرانسه، با راه اندازی جی‌20 ازن موضوع را فهیمد که هیچ یکی از سران را از دست نمی‌دهد.

پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا با پیشنهاد رئیس‌جمهور مکرون در خصوص دعوت روسیه به نشست گروه هفت در سال 2020 موافقت کرد.

روسیه پس از رویداد کریمه، در سال 2014 ، دیگر به جلسات هفت کشور برجسته جهان دعوت نشده است.

گروه هشت یا جی‌8 (که فعلاً گروه هفت شده چون عضویت روسیه به حالت تعلیق درآمده) از هشت کشور صنعتی جهان تشکیل شده‌است که حدود 65 درصد اقتصاد جهان را در دست دارند. سران کشورهای این گروه هر ساله یک گردهمایی مشترک با هم دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала