ترامپ شرکت پوتین در نشست بعدی "گروه هفت" را رد نمی کند

© AP Photo / Evan Vucciترامپ شرکت پوتین در نشست بعدی "گروه هفت" را رد نمی کند
ترامپ شرکت پوتین در نشست بعدی گروه هفت را رد نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده می گوید، «به احتمال زیاد» در نشست بعدی "گروه G7 " از رئیس جمهور روسیه نیز برای شرکت در آن دعوت خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا می گوید که در نشست بعدی گروه G7 احتمال دارد از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز برای شرکت در آن دعوت به عمل آید. 

به نوبه خود ، رویترز گزارش می دهد که، به گفته ترامپ، رهبران کشورهای گروه G7 در مورد فدراسیون روسیه بحث نموده اند ، اما رئیس جمهور امریکا خاطرنشان کرد که نمی داند آیا روسیه به "هفت گانه بزرگ" باز خواهد گشت یا خیر.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا با پیشنهاد امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه برای دعوت مسکو به شرکت در نشست گروه هفت که قرار است سال 2020 در ایالات متحده برگزار شود موافقت کرد: فکر می‌کنم حضور روسیه در این گروه (گروه هفت) بسیار مناسب‌تر باشد. این گروه باید "گروه هشت" باشد زیرا بسیاری از مسائلی که درباره آن گفت‌وگو می‌کنیم به روسیه هم مربوط است.

گروه هفت انجمنی از کشورهای صنعتی است که انگلیس، امریکا، آلمان، کانادا، جاپان، ایتالیا و فرانسه در آن عضویت دارند. روسیه در سال 1997 به این گروه پیوست اما در سال 2014 و پس از تحولت اوکراین و بروز تنش‌ بیشتر در روابط با روسیه، کشورهای غربی تصمیم گرفتند به چارچوب گروه هفت بازگردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала