در آینده نزدیک بیشترین مسلمانان روسیه به حج خواهند رفت

© AP Photo / Khalid Mohammedمکه
مکه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به دلیل افزایش شمار مسلمان در روسیه، عربستان سعودی سهمیه حج برای زائران روسی را تا 5 هزار نفر دیگر افزایش خواهد داد و این رقم سالانه 26 هزار نفرخواهد رسید.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را شیخ راویل عین الدین رئیس شورای مفتیان و اداره روحانیت اسلامی فدراسیون روسیه در مصاحبه‌ای در روز سالگرد 60 سالگی خود با آژانس های خبری روسیه ابراز داشت.

شیخ راویل عین الدین گفت: در مراسم امسال حدود بیش از 25.5 هزار نفر از مسلمانان روسیه توانستند مراسم حج را به جا آورند. وی گفت، وزارت حج و اوقاف عربستان سعودی با مشاهده افزایش شمار مسلمانان روسیه وعده سپرده تا سهمیه حج برای مسلمانان روسیه را تا 26 هزار نفر در سال آینده افزایش دهد.

به گفته مفتی اعظم روسیه، پیشترعربستان سعودی سهمیه حج برای مسلمانان روسیه را تا 5 هزار مکان افزایش داد ، به همین دلیل امسال 25 هزار و 500 نفر به زیارت حج رفتند.

 در سال جاری، مسلمانان از ۶۴ منطقه روسیه مراسم حج را به جا آوردند که بیشترین تعداد آنان مربوط به مناطق قفقاز شمالی بود. عمده‌ترین این مناطق عبارتند از: داغستان، چچن، تاتارستان، باشقیرستان و اینگوشیتا.

روسیه کشوری آسیایی-اروپایی است که بیشتر جمعیت آن را مسیحیان ارتدکس تشکیل می‌دهند. اسلام دومین دین بزرگ در این کشور از نظر تعداد پیروان است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала