واکنش کرملین به دعوت احتمالی پوتین در نشست بعدی G7

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی کرملین در واکنش به ابراز تمایل "ترامپ" درباره شرکت روسیه در نشست سران بعدی گروه «G7» در امریکا، ابراز داشت که در صورت دریافت چنین دعوت‌نامه‌ای، این مسئله حتما بررسی خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، موضوع بازگشت روسیه به جمع کشورهای G7 باعث شد تا امروز یکشنبه «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه درباره وقوع این احتمال به موضع گیری پرداخت . 

ترامپ شرکت پوتین در نشست بعدی گروه هفت را رد نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ شرکت پوتین در نشست بعدی "گروه هفت" را رد نمی کند

پسکوف در این رابطه گفت: در صورت دعوت احتمالی رئیس جمهور روسیه به نشست G7 در سال 2020 ، مسکو آن را مورد بررسی قرار می دهد. 

موضوع بازگشت روسیه به G7  از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا مطرح شده اما مخالفانی دارد.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری امریکا اعلام کرده که دعوت احتمالی از "ولادیمیر پوتین" برای شرکت در نشست بعدی سران G7 که در ایالات متحده برگزار خواهد شد را بعید ندانسته است. بر اساس این اطلاعات، ترامپ گفت: «کاملاً امکان دارد که پوتین برای شرکت در نشست سران آینده دعوت شود.» 

پسکوف گفت، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین پیش از این در کنفرانس خبری اخیر خود در هلسینکی به این مسئله پاسخ داده است. وی یادآور شد که اگر چنین دعوتی از روسیه صورت بگیرد، مسلماً مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهوری روسیه در پایان مذاکرات خود با "سائولی نینیسته" رئیس جمهوری فنلاند اعلام کرد که مسکو هرگونه تماس با کشورهای عضو G7 را مفید ارزیابی کرده و مسئله بازگشت روسیه به ترکیب گروه 8 را غیرممکن نمی‌داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала