حمله هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی به بیروت + ویدئو

© AP Photo / Ariel Schalit حمله هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی به بیروت + ویدئو
 حمله هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی به بیروت + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور لبنان، حمله هواپیما های بدون سرنشین اسرائیلی به جنوب بیروت را محکوم و آن را «اقدامات تجاوزکارانه» از سوی آن کشور توصیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، میشل عون، رئیس جمهور لبنان به حمله دو هواپیمای بدون  سرنشین اسرائیلی در جنوب بیروت واکنش نشان داد.

میشل عون حضور این دو هواپیمای بدون سرنشین را «تجاوز آشکار اسرائیل به ضاحیه بیروت» توصیف کرد و گفت، این اقدام اسرائیل، پرده دیگری از نقض مکرر قطعنامه 1710 است.

پیش از این سعد حریری نخست وزیر لبنان اعلام کرد كه حمله هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی در حومه جنوبی بیروت، تجاوز آشكار علیه لبنان است.

میشل عون همچنین اعلام کرد که این حادثه «دلیلی تازه بر مقاصد خصمانه اسرائیل و اقدام آن به هدف گرفتن ثبات و صلح در لبنان و منطقه است».

در نخستین ساعات صبح امروز گزارش شد که دو هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی به دفتر مطبوعات حزب‌الله لبنان در محله ضاحیه واقع در جنوب پایتخت، بیروت حمله کردند.

دقایقی بعد شبکه الجزیره از محل حادثه گزارش کرد که شاهدان می‌گویند یک پهپاد پس از سقوط در یکی از خیابان‌های جنوب بیروت، در حال سوختن است. ساعاتی بعد ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پهپادها اسرائیلی است.

 یک مسئول حزب‌الله به نام محمد عفیف با تأیید خبر این حمله که در نخستین ساعات امروز یک شنبه 25 آگست صورت گرفت به خبرگزاری فرانسه گفت که یکی از این دو هواپیمای بدون سرنشین حامل مواد منفجره، به ساختمان مرکز مطبوعات برخورد کرده است. بر اثر انفجار ناشی از این برخورد خسارات مادی به ساختمان وارد شده و برخی شیشه‌های آن شکسته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала