دونالد ترامپ از این‌که تعرفه کالاهای چینایی را زیاد افزایش نداده است پشیمان است

© Sputnik / Russian Presidential Press Office/Mikhail Metzel/TASS/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ از این‌که تعرفه کالاهای چینایی را زیاد افزایش نداده است پشیمان است
ترامپ از این‌که تعرفه کالاهای چینایی را زیاد افزایش نداده است پشیمان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی کاخ سفید با اشاره به برداشت اشتباه رسانه‌ها از سخنان صبح یکشنبه ترامپ گفت که رئیس‌جمهور امریکا از اینکه تعرفه کالاهای چینایی را بیشتر افزایش نداده پشیمان است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا با بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا دیدار کرد.

در جریان این دیدار خبرنگاری از دونالد ترامپ پرسید آیا وی درباره تشدید جنگ تجاری با چین تجدیدنظر خواهد کرد که رئیس‌جمهور امریکا پاسخ داد:« بله، مطمئنا».

تعرفه 75 میلیارد دالری چین بر کالا های وارداتی امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
اقدام تلاقی جویانه چین در جنگ تجاری با امریکا

پس از این سخنان بود که رسانه‌های مختلف اعلام کردند که ترامپ از تشدید جنگ تجاری با چین پشیمان شده است.

در واکنش به این گزارش‌ها، استفانی گریشام، سخنگوی کاخ سفید منظور ترامپ از تجدید نظر درباره جنگ تجاری میان امریکا و چین را شفاف ساخته و گفت که ترامپ از این موضوع پشیمان است که چرا تعرفه کالاهای وارداتی چین به امریکا را بیش از آنچه که روز جمعه اعلام شد، بالا نبرده است.

وی گفت که از سخنان ترامپ برداشت اشتباهی صورت گرفته و رئیس‌جمهور به سوال خبرنگار به این دلیل پاسخ مثبت داده، چون از افزایش ندادن بیشتر تعرفه‌ها پشیمان است.

چین روز جمعه اعلام کرد در صورتی که واشنگتن اقدامات غلط خود را تصحیح نکند،‌ پکن آماده تلافی است و از اول سپتمبر و 15 دسمبر به ترتیب تعرفه‌های 5 درصدی و 10 درصدی بر 75 میلیارد دالر از کالاهای امریکایی اعمال خواهد کرد.

لیست کالاهایی که چین قصد دارد بر روی آنها تعرفه اعمال کند شامل محصولات کشاورزی، نفت خام، هواپیماهای کوچک و خودرو است.

پس از آن بود که ترامپ با انتقاد شدید از این اقدام چین تعرفه‌های جدیدی را علیه کالاهای چینایی اعمال کرد.

آقای ترامپ اعلام کرد: از اول ماه اکتوبر 250 میلیارد دالر کالاهایی چینایی که در حال حاضر با تعرفه 25 درصدی وارد امریکا می‌شوند باید مالیات 30 درصدی دهند به علاوه 300 میلیارد دالر کالاهای باقیمانده چینایی که از اول ستپمبر قرار بود تعرفه 10 درصدی بدهند، هم اکنون باید تعرفه 15 درصدی پرداخت کنند.

روابط چین و امریکا در زمینه های تجارت و سیاست با گذشت هرروز تیره تر می شود. امریکا از چین به عنوان کشوری یاد می‌کند که ارز ملی خود را عمدا دستکاری می‌کند و همزمان چین اعتقاد دارد این کشور در امور داخلی چین از جمله هنگ کنگ مداخله می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала