ظریف: راه دشوار پیشرو است، اما امتحان شرط است

© Sputnik / Vladimir Astapkovichظریف: راه دشوار پیشرو است، اما امتحان شرط است
ظریف: راه دشوار پیشرو است، اما امتحان شرط است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جواد ظریف وزیر خارجه ایران با دعوت رئیس جمهور فرانسه در اجلاس جی7 اشتراک کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه ایران در صفحه توییترش نوشته است که دیپلماسی فعال ایران در جهت تحقق تعامل سازنده، ادامه دارد، افزوده است که پس از گفت‌وگوهایی فشرده با ژان ایولو دریان، وزیر خارجه فرانسه و وزیر مالیه فرانسه، با امانوئل ماکرون دیدار کردم. بعد نیز دیدار و گفتگو میان انگلستان و آلمان داشتیم.

ظریف افزود: مسیری که در پیش داریم بسیار مشکل است، اما امتحان کردنش شرط است.
این در حالیست که سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز با انتشار توئیتی حضور ظریف در نشست گروه G7 را به دعوت وزارت خارجه فرانسه تایید کرد. موسوی اعلام کرد در این سفر با هیئت امریکایی ملاقات یا مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفته که رهبران شرکت کننده در نشست گروه G7 با وجود اختلافات بر سرتوافق هسته‌ای ایران، موضع مشترکی نسبت به این کشور دارند. آقای مکرون همچنین با تاکید بر این که هیچ یک از کشورهای گروه G7خواستار دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای نیست، گفت که همه اعضای گروه هفت به برقراری صلح و ثبات در منطقه پایبند هستند.

رئیس‌جمهور امریکا از اظهار نظر درباره سفر وزیر خارجه ایران به شهر بیاریتز فرانسه خودداری کرد.

او در پاسخ به پرسش‌ها درباره این که وزیر امور خارجه ایران به بیاریتز (محل برگزاری اجلاس G7) آمده است، اعلام کرد: دراین مورد هیچگونه نظری ندارم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала