کمک ارتش روسیه به روند بازسازی خان شیخون

© REUTERS / Ammar Abdullah کمک ارتش روسیه به روند بازسازی خان شیخون
  کمک ارتش روسیه به روند بازسازی خان شیخون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه به روند بازسازی شهر خان شیخون در شمال غرب سوریه که به تازگی به دست ارتش این کشور آزاد شده، کمک خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ارتش روسیه اعلام کرد به روند تلاش‌ها برای بازسازی شهر خان شیخون در شمال غرب سوریه که توسط نیرو‌های دولتی بازپس گرفته شد، کمک خواهد کرد.

روزنامه نگاران خارجی ، از جمله نمایندگان رسانه های یونان ، بلغاریا و ایتالیا ، به اهمیت آزادسازی این شهر اشاره کردند که مدت هاست که همچنان به عنوان سنگر مستحکم در دست ستیزه جویان داعش باقی مانده بود.

 جنرال راویل موگینوف نماینده مرکز روسی آشتی جناح های متخاصم در سوریه، در صحبت‌هایی که روز سه شنبه توسط وزارت دفاع روسیه منتشر شد اعلام کرد، مرکز روابط دوستانه ارتش کمک‌های بشردوستانه‌ای به شهر خان شیخون که هفته گذشته توسط ارتش سوریه تحت کنترل قرار گرفت، ارسال کرده است.

 

نگرانی پوتین از انتقال تروریست‌ها از سوریه به مناطق دیگر - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی پوتین از انتقال تروریست‌ها از سوریه به مناطق دیگر

طبق صحبت‌های موگینوف، ارتش روسیه در بازسازی زیرساخت‌های این شهر به مقامات سوری کمک خواهد کرد.

خان شیخون در مسیر شاهراه ارتباطی دمشق و حلب در شمال سوریه قرار دارد و دولت سوریه به دنبال آزاد سازی این بزرگراه بود.

پس از اینکه نیرو‌های ارتش سوریه هفته گذشته شهر خان شیخون را از لوث تروریست‌های مسلح آزاد کردند هم اکنون خانواده‌های سوری بازگشت خود را به این شهر آغاز کرده‌اند.

همزمان با بازگشت خانواده‌ها به شهر خان شیخون کارگاه بازسازی شهر نیز فعالیت خود را آغاز کرده است. تروریست‌های مسلح هفت سال این شهر را به اشغال خود درآورده بودند.

ارتش سوریه طی سال‌های گذشته با کمک رشادت و ایثارگری نیرو‌های مقاومت و کشور‌های حامی آن موفق شده گروه‌های تروریستی تحت حمایت غربی‌ها و کشور‌های مرتجع منطقه را از نظر سازمانی در هم بکوبد و بخش زیادی از سرزمین‌های اشغال‌شده را آزاد کند. هم‌اکنون عناصر تروریستی صرفا به صورت پراکنده در بخش‌هایی از خاک سوریه فعال هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала