چین استقرار کشتی جنگی امریکا در بندر چینگ دائو را نپذیرفت

© Photo / Official U.S. Navy Pageچین استقرار کشتی جنگی امریکا در بندر چینگ دائو را نپذیرفت
چین استقرار کشتی جنگی امریکا در بندر چینگ دائو را نپذیرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات امریکایی اعلام کردند که، چین درخواست استقرار کشتی جنگی امریکا در بندر چینگ دائو را رد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، چین درخواست نیروی دریایی امریکا برای دریافت مجوز ورود یک کشتی جنگی این کشور به بندر چینگ دائو را رد کرد.

یک مقام دولتی امریکا به رویترز گزارش داد که کشتی نیروی دریایی امریکا قرار بود روز یکشنبه به بندر چینگ دائو وارد شود، اما چین از صدور مجوز برای آن خودداری کرد.

پیش ازاین در اوایل ماه آگست نیز چین درخواست نیروی دریایی امریکا برای صدور مجوز ورود دو کشتی به منظور ورود به بندری در هنگ کنگ را نپذیرفت. در سپتامبر سال 2018 درخواست مشابهی از سوی کشتی هواپیمابر «یو اس اس واسپ» برای ورود به بندر در این کشور را رد شد.

تعرفه 75 میلیارد دالری چین بر کالا های وارداتی امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
اقدام تلاقی جویانه چین در جنگ تجاری با امریکا

این موضوع در اوج تنش‌های تجاری میان ایالات متحده و چین و تصمیم پکن برای فراخوانی دریاسالار این کشور از سمپوزیوم بین المللی دریانوردی رخ داد.

 همچنین این موضوع همزمان با ادامه اعتراضات در منطقه خودمختار هنگ کنگ که تحت حاکمیت چین ایت، صورت گرفت. از اوایل ماه جون سال جاری میلادی، هنگ‌کنگ شاهد اعتراضات خیابانی است. چین عامل اصلی دامن‌زدن به این اعتراض‌ها را کشور‌های خارجی می‌داند و دخالت‌های این کشور‌ها از جمله انگلیس و امریکا را به شدت محکوم می‌کند. پیش از این، پکن اعتراضات هنگ‌کنگ را نشانه‌هایی از تروریسم دانسته بود.

روابط چین و امریکا در زمینه های تجارت و سیاست با گذشت هرروز تیره تر می شود. امریکا از چین به عنوان کشوری یاد می کند که ارز ملی خود را عمدا دستکاری می کند و همزمان چین اعتقاد دارد این کشور در امور داخلی چین از جمله هنگ کنگ مداخله می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала