خبرنگار روسی آزادشده از زندان اوکراین، از اهداف آینده‌اش سخن گفت

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر دادگاه در خرسون اوکراین کریل ویشینسکی رئیس ریا نووستی اوکراین را به دو ماه حبس محکوم کرد
دادگاه در خرسون اوکراین کریل ویشینسکی رئیس ریا نووستی اوکراین را به دو ماه حبس محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کریل ویشینسکی، رئیس پورتال ریانووستی در اوکراین که سال گذشته نظر به اتهام‌های دروغین در اوکراین زندانی شده بود، امروز از زندان رها شد.

به گزارش اسپوتنیک، کریل ویشینسکی، رئيس پورتال ریانووستی در اوکراین پس از رهایی از زندان، درمورد پلان‌های آینده اش گفت: "هدف آینده ام دفاع از نام نیک ام و به اثبات رسانیدن بی‌گناهی ام در محکمه است. این مهم‌ترین پلان من در آینده نزدیک است. من می‌خواهم تا محکمه اقدامات پیشگیرانه در قبال من را تغییر دهد تا من در آزادی بسر ببرم. من می‌خواهم به اثبات بی‌گناهی ام در محکمه ادامه دهم. من از جزئیات موضوعات سیاسی و غیرسیاسی مطلع نیستم. من فقط می‌دانم که افرادی که با چنین اتهامات زندانی شده بودند و در ساختمان‌ها و اتاق‌های (زندان) در همسایگی من زندانی بودند، آنها بیش از یک ماه بدینسو در آزادی بسر می‌برند. من خواستار تصمیم عادلانه محکمه بودم – من آنرا کسب کردم".

روزنامه نگار روسی بازداشت شده در اوکراین، آزاد شد - اسپوتنیک افغانستان
روزنامه نگار روس بازداشت شده در اوکراین از زندان رها شد

ویشینسکی به این باور است که توقف فشار بالای محاکم و تبدیل‌شدن رئیس جمهور اوکراین نیز بر تصمیم محکمه مبنی بر رهایی وی از زندان، نقش داشته است.

وی گفت: "شخصی که قصد داشت تقدیر شخصی من را بخشی از تبلیغات سیاسی خود بسازد، از قدرت کنار رفت (درمورد رئيس جمهور پیشین اوکراین پتر پراشنکو). من حالا نمی‌خواهم نسخه‌هایی بسازم، من در این مورد از هیچ چیز مطلع نیستم. فقط می‌دانم که اگر پراشنکو در قدرت باقی می‌ماند، من امروز شاهد چنین تصمیم محکمه نمی‌بودم".

کریل ویشینسکی افزود که تابعیت اوکراین را ترک نخواهد کرد.

یادآوری می کنیم که، ماموران سازمان امنیت اوکراین روز ۱۵ ماه می سال ۲۰۱۸ به دفتر کار خبرنگاران ریانووستی در کی‌یف، پایتخت اوکراین هجوم برده و به بازرسی از آن پرداختند که حدود هشت ساعت طول کشید. کریل ویشینسکی، رئیس وبسایت ریانووستی اوکراین به اتهام حمایت از جمهوری‌های خود خوانده دونباس و خیانت به دولت بازداشت شد. حداکثر مجازات به خاطر این جرایم ۱۵ سال حبس است. مسکو اقدامات کی‌یف را خودسری نامیده و خواستار قطع فوری خشونت علیه کارکنان رسانه‌های گروهی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала