ترامپ: جانسون همان نخست‌وزیری است که بریتانیا دنبالش بود

© AP Photo / Andrew Harnikترامپ: جانسون همان نخست‌وزیری است که بریتانیا دنبالش بود
ترامپ: جانسون همان نخست‌وزیری است که بریتانیا دنبالش بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا مطمین است که جانسون همان نخست‌وزیری است که دولت بریتانیا به دنبال اش بود.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا امروز در صفحه توییتر اش نوشت: برای جرمی کوربین رهبر حزب کارگر بریتانیا بسیار دشوار خواهد بود که علیه بوریس جانسون نخست‌وزیر جدید این کشور رای عدم اعتماد بگیرد، بالاخص با در نظر گرفتن این که بوریس دقیقاً همان چیزی است که بریتانیا دنبالش بود و اثبات خواهد کرد که نخست وزیر «فوق العاده‌ای» است. شیفته بریتانیا هستم.

بوریس جانسون روز چهارشنبه از ملکه این کشور درخواست کرده بود تا با تعلیق فعالیت پارلمان موافقت کند. نخست‌وزیر بریتانیا که از موافقان خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا به شمار می‌رود، با این تصمیم بحث برانگیز در تلاش است فعالیت پارلمان این کشور را در فاصله باقیمانده تا پایان مهلت خروج این کشور از اتحادیه اروپا به حداقل ممکن برساند. هرچند وی دلیل رسمی برای ارائه چنین طرحی را «کمک به احزاب بریتانیا برای برگزاری بی‌دغدغه کنگره‌های سالانه آن‌ها» عنوان کرده است.

تعطیلات تابستانی پارلمان بریتانیا هفته آینده به پایان می‌رسد و مهلت اتحادیه اروپا به بریتانیا برای برکسیت روز 14 اکتوبر تمام خواهد شد. در نتیجه نمایندگان مخالف دولت برای تغییر مسیر برکسیت تنها حدود دو هفته زمان خواهند داشت.

ملکه الیزابت دوم طی حکمی با درخواست دولت بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، برای تعلیق پارلمان این کشورموافقت کرد. به این ترتیب فعالیت پارلمان بریتانیا از اوایل سپتمبر تا 14 اکتوبر، دقیقاً پیش از فرارسیدن مهلت برکسیت، به حالت تعلیق در خواهد آمد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала