عمران خان بار دیگر از تشدید تنش ها در کشمیر به جامعه جهانی هشدار داد

© AP Photo / Alexei Druzhininهشدارعمران خان از خطر تشدید درگیری نظامی با هند
هشدارعمران خان از خطر تشدید درگیری نظامی با هند   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان از خطر تشدید درگیری نظامی میان هند و پاکستان هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The New York Times، در ادامه تنش ها در منطقه مورد مناقشه هند و پاکستان،عمران خان نخست وزیر پاکستان ابراز داشته که تهدید تقابل نظامی بین اسلام آباد و دهلی نو به طور فزاینده ای جدی شده می رود  و جامعه جهانی باید در ارتباط با اوضاع در کشمیر اقداماتی را انجام دهند.

 نخست وزیر پاکستان هشدار داد که، اگرجامعه جهانی برای متوقف ساختن حملات هند به منطقه کشمیر و ساکنان آن اقدامی نکنند، با توجه به تشدید درگیری های میان هند و پاکستان  و اینکه هردو کشور دارای سلاح هسته‌ای می باشند، جهان شاهد فاجعه‌ای عظیمی خواهد بود.

علاوه بر این ، نخست وزیر پاکستان اظهارات وزیر دفاع هند راجانات سینگ در مورد استفاده از سلاح هسته‌ای علیه کشورش را تهدید آشکار عنوان کرد و گفت پاکستان دراین صورت بی پاسخ نخواهد ماند.

 تهدید هند به استفاده از سلاح‌ اتمی در برابر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
تهدید هند به استفاده از سلاح‌ اتمی در برابر پاکستان

  پیش ازاین راجنات سینگ، وزیر دفاع هند در سفر به ایالت "پخران" در غرب هند، از یک سایت آزمایش‌های هسته‌ای دیدار کرده و به "آتال بیهاری واجپایی"، نخست وزیر فقید هند به خاطر تبدیل کشورش به یک قدرت هسته‌ای ادای احترام کرد.

وزیر دفاع هند در این دیدار گفت، کشورش تاکنون آغاز کننده جنگ هسته‌ای نبوده اما سیاست‌های آینده در این زمینه بستگی به شرایط دارد.

عمران خان همچنین گفت :پاکستان آماده ارائه تعدادی از پیشنهادات در مورد کشمیر است ، اما گفتگو فقط درصورتی آغاز می شود که هند از اشغال غیرقانونی منطقه خودداری کند.

هند و پاکستان تا حالا دو بار بر سر کشمیر با هم جنگیده اند. در ماه فبروری امسال نیز، دو کشور در پی بروز یک حمله انتحاری در کشمیر تحت کنترول هند، در آستانۀ یک جنگ دیگر قرار گرفتند.

هند معمولا پاکستان را به آموزش و تجهیز گروه‌های شورشی فعال در کشمیر متهم می‌کند؛ اتهامی که از سوی پاکستان رد شده است.

  منازعه کشمیر نیز مثل اکثر درگیری ها در جهان پس از استقلال از قدرت استعماری بریتانیا آغاز شد. سال 1947 بریتانیای کبیر تقاضای استقلال طلبی نهضت مسالمت آمیز هند به رهبری مهاتما گاندی و مسلم لیگ را پذیرفت.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала