اردوغان: به خاک دیگران چشم ندوخته‌ایم

© AFP 2023 / Adem Altan اردوغان: به خاک دیگران چشم ندوخته‌ایم
 اردوغان: به خاک دیگران چشم ندوخته‌ایم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: به یک وجب از خاک دیگران چشم ندوخته ایم، اما طمع به خاک کشورمان را نیز تحمل نخواهیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم بزرگداشت 30 آگست «روز پیروزی» در مجتمع ریاست جمهوری بش تپه در انقره، گفت: به یک وجب از خاک دیگران چشم ندوخته‌، اما طمع به ترکیه و تعرض به حق حاکمیت‌مان را نیز هرگز تحمل نمی‌کنیم.

رئیس جمهور ترکیه در این مراسم همچنین اظهار داشت: تنها هدف‌ ما از مبارزه‌ در عراق، سوریه، مدیترانه شرقی و گستره منطقه دفاع از حقوق ترکیه و تامین امنیت مردم کشورهای دوست و برادر است. 

وی اضافه کرد: ترکیه قهرمانانه در طول مرزهای خود مبارزه می‌کند، اما برخی‌ با پشتیبانی از تروریست‌ها و حامیان آنها سعی در کم‌اهمیت جلوه‌دادن این اقدام ما را دارند. 

  پوتین برای اردوغان آیسکریم خرید + تصاویر - اسپوتنیک افغانستان
پوتین برای اردوغان آیسکریم خرید + تصاویر

اردوغان با بیان این که تلاش برخی‌ برای تحت‌الحمایه قراردادن ترکیه در زمانی که غازی مصطفی کمال آتاترک و یارانش در انقره جنگ استقلال را اداره می‌کردند را فراموش نکرده‌اند، افزود: کارشکنی برخی گروه ها پشت جبهه در دوره نبرد استقلال که ارتش‌ ما در حال جنگ با دشمنان بود را نیز به یاد داریم، اما در نهایت نه طرفداران تحت الحمایگی و غارتگران، بلکه مردم ما پیروز شدند.

اردوغان در سخنان خود گفت: تحولات ادلب به گونه‌ای نیست که ما مایل به آن هستیم. تعداد زیادی از مردم به خاطر حملات کشته شده و به ترکیه پناه آورده‌اند. او گفت پست نظارتی ما در ادلب در معرض ضربه‌هایی قرار گرفته و بعد از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به او در این باره هشدارهای لازم را دادیم.

اردوغان گفت: در صورتی که امریکا به موضع خود درباره جنگنده‌های F – 35  ادامه دهد ما به دنبال جایگزین خواهیم گشت. ما احتمالا به روسیه به عنوان جایگزینی برای خرید جنگنده‌ها روی آوریم. اگر امریکا به همین روش ادامه دهد ما برای مشکل خود چاره‌ای می‌اندیشیم.  هنوز در مراحل اولیه بررسی گزینه‌های خود هستیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала